کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی مطرح کرد

ویروس کرونا دشمن جهان است و باید از فرصت مبارزه بهترین بهره را ببریم

شمار قربانیان ویروس‌کرونا به یک هزار و ۱۱۰ نفر رسید

العالم , 23 بهمن 1398 ساعت 10:02

ویروس کرونا به طور رسمی در حدود ۳۰ کشور جهان مشاهده شده است و برخی از آن‌ها از زیرساخت‌ها و آمادگی‌های کامل برای مقابله با این بیماری برخوردار نیستند. همزمان وزارت بهداشت چین بامداد چهارشنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در چین به یکهزار و ۱۱۰ تن رسیده است.


به گزارش ایصال نیوز، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با توصیف ویروس کرونای جدید به‌عنوان خطری فوق‌العاده که تمامی جهان را تهدید می‌کند، می‌گوید باید از فضایی که برای مقابله با آن ایجاد شده، بهترین بهره را برد.

به گزارش رویترز، تئودروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در جریان کنفرانسی در ژنو، که این نهاد در ارتباط با ابزارها و اطلاعات موجود برای مقابله با ویروس کرونای جدید برپا کرده، سخنرانی می‌کرد، گفت: «کوُوید-۱۹»؛ از سرواژه‌های «بیماری ناشی از ویروس کرونا-در سال ۲۰۱۹» است که از هر حمله تروریستی که ممکن است در گوشه و کنار جهان رخ دهد، بالقوه خطرناک‌تر است.

وی افزود: هرچند بیشتر موارد در حال حاضر در چین، و به ویژه در شهر ووهان و استان هوبئی، تشخیص داده شده، اما اشاعه ویروس به نزدیک به ۳۰ کشور طی کم‌تر از دو ماه، و پیامدهایی که داشته -از ممنوعیت‌های مسافرتی تا مسائل اقتصادی- در اظهارات و نگرانی‌های مقام‌های بین‌المللی بازتاب پیدا کرده‌است.

از جمله نگرانی‌های تازه، انتقال ویروس از طریق افرادی‌ست که حتی به چین سفر نکرده‌اند، و البته از وجود ویروس در بدن خود نیز بی‌خبر هستند. برای نمونه بازرگان انگلیسی که به‌تازگی به سنگاپور سفر کرده، ویروس وارد بدنش شده، از آن بی‌خبر بوده و آن‌ را در اروپا به دست‌کم ۱۱ نفر انتقال داده است.

تئودر آدانوم گبریسوس در ژنو گفته «باید از فرصت و فضایی که ایجاد شده برای آن‌که ضربه شدیدی به ویروس بزنیم و با آن در هر گوشه‌ای مقابله کنیم، بهره ببریم».

تازه‌ترین آمارهای رسمی منتشرشده در چین حاکی‌ست شمار جان‌باختگان در روز ۲۲ بهمن ۹۴ نفر بود، که شمار کل قربانیان را به بیشتر از ۱۱۰۰ نفر رسانده است. در هفته‌های اخیر دو نفر خارج از سرزمین اصلی چین جان خود را از دست داده‌اند. با این حال رقم کسانی که به ویروس مبتلا شده‌اند در بامداد چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه، به بیش از ۱۱۱۰ نفر و شمار مبتلایان به حدود 45 هزار نفر رسید. اما شمار مبتلایان ممکن است در هر زمانی روندی جهشی به خود بگیرد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته جهان باید «بیدار شود» و ویروس تازه را «به‌عنوان دشمن شماره یک مردم قلمداد کند». دکتر گبریسوس در عین حال گفته نخستین واکسن علیه «کووید-۱۹» برای بهره‌برداری عمومی به ۱۸ ماه زمان نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 7637

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/7637/ویروس-کرونا-دشمن-جهان-باید-فرصت-مبارزه-بهترین-بهره-ببریم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir