کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت خبر داد

تشکیل 5 هزار پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه در شش ماهه نخست سال 98

تهران و البرز پیشتاز پرونده های قاچاق

شاتا , 20 مهر 1398 ساعت 13:13

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع 5 هزار و 7 پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی ، به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری خبر داد .


به گزارش ایصال نیوز، داریوش بهنود قاسمی به آمار فروردین ماه امسال در امر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در سراسر کشور پرداخت و بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه از سال گذشته بطور همزمان در سراسر کشور کلید خورده و همچنان ادامه دارد.

او با تأکید بر حساسیت موجود در حوزه سطح عرضه، افزود: کارشناسان این سازمان و بازرسان مستقر در سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان ها ، با بهره گیری از تمام ظرفیت و امکانات موجود با جدّیت به اجرای این طرح پرداخته و آن را پیگیری می کنند.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب که در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت هم زمان از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی ، در این بازه زمانی از 214 هزار و 735 واحد خرد و کلان در سطح عرضه بازرسی انجام شده است؛ گفت : در این بـازدیدها ، تعداد 5 هزار و 7 کلاسه پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است .

قاسمی گفت: در این مدت ، استان تهران با بیش از 35 هزار مورد بازرسی و 699 پرونده متشکله و استان البرز با بیش از 970 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه ، بالاترین آمار را در بین استان ها به خود اختصاص داده اند . ضمناً بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب متعلق به لوازم رایانه با 583 میلیارد ریال ، لباس و متفرّعات آن با 295 میلیارد ریال ، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با 208 میلیارد ریال بوده است .

به گفته او ، سازمان حمایت به عنوان دستگاه نظارتی حاکمیتی و نیز از جمله دستگاه های کاشف موضوع ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، تلاش دارد این طرح در جهت شفاف‌سازی جریان داد و ستد و ممانعت از فروش اقلام قاچاق با هدف بهبود زمینه عرضه تولیدات داخلی ؛ انجام پذیرد .

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عزم سازمان حمایت برای مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه را جدی دانست و تأکید کرد : نظر به اثرات سوء پدیده شوم قاچاق بر اقتصاد کشور ، تلاش مجموعه دست‌اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا ، مقابله هدفمند و جلوگیری از ایجاد زحمت برای مردم و مصرف‌کنندگان است ؛ براین اساس طرح مذکور هدفمند ، مستمر و با لحاظ نمودن اولویت ها ادامه خواهد یافت .

قاسمی در پایان تصریح کرد: تمامی اقدامات با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ، جلوگیری از فعالیت برخی از سوء استفاده کنندگان و رونق اقتصادی در کشور انجام می شود و امیدواریم هموطنان در صورت مشاهده و یا مواجهه با هرگونه ظن توزیع و فروش کالای قاچاق در سطح عرضه ، موضوع را به سامانه 124 منعکس و خادمان خود را در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استانها ، در این مبارزه یاری رسانند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 5064

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5064/تشکیل-5-هزار-پرونده-قاچاق-کالا-سطح-عرضه-شش-ماهه-نخست-سال-98

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir