کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین جلسه محاکمه رئیس جمهور برکنار شده سودان

اسکای نیوز , 2 شهريور 1398 ساعت 20:56

دومین جلسه محاکمه عمر البشیر رئیس جمهور برکناره شده سودان به اتهام فساد امروز (شنبه) در خارطوم پایتخت این کشور برگزار شد.سومین جلسه رسیدگی به اتهامات رئیس‌جمهور سابق سودان به شنبه آینده موکول شد.


به گزارش ایصال نیوز، دومین جلسه محاکمه عمرالبشیر رئیس‌جمهور سودان امروز به اتهام فساد، داشتن ارزهای خارجی و پولشویی برگزار شد. هئیت محاکمه کننده متشکل از 7 قاضی سودان، درحالیکه ژنرال عمر البشیر در محکمه دادگاه در قفس بود، به اظهارات سه شاهد در خصوص اتهامات مطرح شده علیه وی گوش دادند. 
این سه شاهد اعضای کمیته ای هستند که مقر رئیس جمهور دستگیر شده را بازرسی کردند و شامل یک افسر اطلاعاتی، یک نفر نیابت قضایی و یک کارمند ارشد بانک مرکزی هستند که هرسه در این جلسه شواهد و گزارش خود را از عملیات کشف مقادیر زیادی ارز در خانه عمرالبشیر بیان داشتند.
 ابراهیم الطاهر رئیس وکلای مدافع عمرالبشیر در این جلسه محاکمه خواستار دیدار خانواده عمر البشیر با وی و نیز آزادی او به قید وثیقه و ضمانت عادی شد. قاضی از وکلا خواست درخواست خود را مکتوب به دادگاه جهت بررسی تحویل دهند.
جلسه بعدی دادگاه روز شنبه آینده 31 آگوست برگزار خواهد شد.
جلسه امروز دادگاه با حضور قابل توجه نزدیکان و خویشاندان عمرالبشیر برگزار شد و این در حالی است که هوادران او در اعتراض به این محاکمه در بیرون از دادگاه تجمع کردند.
دادستانی سودان در ماه می گذشته اتهاماتی همچون قتل تظاهرات کنندگان و فساد را به عمر البشیر وارد کرد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 3962

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/3962/دومین-جلسه-محاکمه-رئیس-جمهور-برکنار-شده-سودان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir