کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مذاکرات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد

9 بهمن 1402 ساعت 10:33

دور اول مذاکرات حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان صبح امروز دوشنبه برگزار شد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز -دوشنبه - در راس هیاتی وارد اسلام آباد شد و مورد استقبال دو تن از معاونان وزارت امور خارجه پاکستان شامل رحیم حیات قریشی معاون منطقه‌ای و معاون تشریفات این وزارتخانه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران قرار است در این سفر با مقامات ارشد پاکستان تقویت همکاریهای فیمابین در حوزه‌های تجاری، صنعتی، علمی‌ و دانشگاهی، امنیتی و انرژی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

امیرعبداللهیان در اولین برنامه این سفر با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

این سفر بعد از تحولات اخیر در مناسبات ایران و پاکستان و حمله به مقر جیش الظلم در پاکستان و متعاقب آن حمله‌ پهپادی پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی با ایران انجام شده است.

وزارت امور خارجه ایران و پاکستان دوشنبه دوم بهمن ماه در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که در پی گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی این توافق حاصل شده که سفرا تا ششم بهمن به محل کار خود باز گردند که این امر روز جمعه گذشته رخ داد.

به دنبال آن و به دعوت جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، امروز سفر رسمی حسین امیرعبداللهیان به پاکستان انجام گرفت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 36351

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/36351/مذاکرات-امیرعبداللهیان-وزیر-خارجه-پاکستان-اسلام-آباد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir