کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواسط هفته

30 دی 1402 ساعت 6:19

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور از روز دوشنبه (دوم بهمن ماه) خبر داد و گفت: همچنین از امروز و یکشنبه افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.


به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور، توضیح داد: شنبه (۳۰دی) و یکشنبه (اول بهمن) در اغلب مناطق کشور جوی آرام و نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

روز دوشنبه (دوم بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب؛ در نواحی شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش باران آغاز خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه (سوم بهمن) ضمن تقویت فعالیت سامانه بارشی علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، از امروز تا یکشنبه (اول بهمن) افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران شنبه (۳۰ دی) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و در ‌روز یکشنبه (اول بهمن) کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی پیش بینی کرد از دوشنبه شب و طی روز سه‌شنبه (دوم و سوم بهمن) با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی و غربی استان تهران افزایش ابر در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و باران مورد انتظار است.

وی در پایان تاکیدکرد: امروز شنبه بندرعباس با دمای۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 36193

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/36193/ورود-سامانه-بارشی-جدید-کشور-اواسط-هفته

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir