کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم گرامیداشت «کریم مجتهدی»

علی لاریجانی: اعضای ستادهای انتخاباتی خود را به صورت گسترده در امور دیوانی وارد کردند و این امور کم خاصیت و فربه شد

نخبگان در تصمیم سازی مشارکت نداشته باشند تصمیم گیران هم در کار خود وا می مانند

27 خرداد 1402 ساعت 16:18

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به مرور یک تصور اشتباهی در کشور ما شکل گرفت که این سیستم دیوانی مافیاست و فلان است و این را مجوزی را برای خود ساختند که اعضای ستادهای انتخاباتی خود را در امور دیوانی به صورت گسترده وارد کنند و نتیجه این شد که امور دیوانی کم خاصیت و فربه بشود لذا از توانمندی لازم برای تصمیم سازی دور ماند و نتیجه این شد که نخبگان وقتی در تصمیم سازی مشارکت نداشته باشند تصمیم گیران هم در کار خود وا می مانند.


به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در نشست گرامیداشت فیلسوف ایرانی "کریم مجتهدی گفت: بروکراسی در کشور ما از قبل انقلاب بیمارگونه متولد شد.

لاریجانی افزود: مخصوصا در دهه 50 که یک مقدار درآمد نفتی کشور زیاد شد اکثرا شغل دولتی یک جایگاهی شد برای زندگی ساکن، نه پویایی در تولید سیاست گذاری و تصمیمات مهم کشور.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از انقلاب یک تعدادی از افراد تحصیل کرده بر حسب ضرورت وارد سیستم دیوانی کشور شدند، اجمالا تغییراتی هم بوجود آوردند.

وی افزود: اما به مرور یک تصور اشتباهی در کشور ما شکل گرفت که این سیستم دیوانی مافیاست و فلان است و این را مجوزی را برای خود ساختند که اعضای ستادهای انتخاباتی خود را در امور دیوانی به صورت گسترده وارد کنند و نتیجه این شد که امور دیوانی کم خاصیت و فربه بشود.

لاریجانی اضافه کرد: لذا از توانمندی لازم برای تصمیم سازی دور ماند و نتیجه این شد که نخبگان وقتی در تصمیم سازی مشارکت نداشته باشند تصمیم گیران هم در کار خود وا می مانند.

https://www.isalnews.ir/images/docs/files/000033/nf00033036-1.mp4

انتهای پیام/*


کد مطلب: 33036

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/33036/علی-لاریجانی-اعضای-ستادهای-انتخاباتی-خود-صورت-گسترده-امور-دیوانی-وارد-کردند-این-کم-خاصیت-فربه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir