کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دونالد ترامپ: طرفدار ارز دیجیتال نیستم

23 تير 1398 ساعت 21:00

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده در یک رشته توییت اعتراضی به موضوع بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پرداخته و از موضعی انتقادی به این نوع ارزها نگاه کرده است. ظهور ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر طرفداران و مخالفان زیادی داشته است. اما این برای اولین بار است که دونالد ترامپ اظهار نظر علنی درباره شاخص‌ترین این ارزهای دیجتال، بیت‌کوین، می‌پردازد.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از روز پنجشنبه ۱۱ ژوئیه در رشته توئیت هایی ضمن ابراز مخالفت با ارزهای دیجیتال از جمله «بیت‌کوین» گفت شرکت فیسبوک برای راه‌اندازی ارز دیجیتال خود موسوم به «لیبرا» باید مجوزهای مرتبط با بانک‌داری را دریافت کند.
رئیس‌جمهوری آمریکا در رشته‌توییتی که منتشر کرده است نوشت: «من طرفدار بیت‌کوین یا دیگر ارز‌های دیجیتال نیستم. این‌ها پول محسوب نمی‌شوند و ارزششان بسیار پرنوسان و بی‌بنیاد است. دارایی‌های دیجیتالی (از نوع کریپتو) می‌توانند اعمال غیرقانونی از جمله تجارت مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل کنند.»
ترامپ در ادامه با اشاره به خبر راه‌اندازی ارز دیجیتال موسوم به «لیبرا» توسط شرکت فیسبوک اضافه کرد: «ارز مجازی لیبرا متعلق به فیسبوک هم از ثبات و جایگاه اعتماد کمی برخوردار خواهد بود. اگر فیسبوک یا دیگر شرکت‌ها بخواهند تبدیل به یک بانک شوند باید به دنبال امتیاز تاسیس بانکداری جدید باشند و مشمول تمام مقررات بانکی قرار گیرند. همچون همه بانک‌های دیگر چه داخلی و چه بین‌المللی.»
شبکه اجتماعی فیسبوک در ماه گذشته میلادی، ۱۸ ژوئن، به طور رسمی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۰ اولین نسخه از ارز دیجیتال خود را با نام «لیبرا» به راه خواهد انداخت. فیسبوک این ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاک‌چین را با همراهی ۲۷ موسسه اقتصادی و فن‌آوری غول دنیا از جمله ویزا، ای‌بی، پی‌پل و ودافون تاسیس کرده است.
 ترامپ در ادامه توییت خود آورده است که از منظر او «تنها یک ارز واقعی در آمریکا وجود دارد که پرقدرت‌تر از همیشه قابل اتکا و اعتماد است. ارزی که در هرجایی در دنیا با اختلاف ارز غالب است و همیشه همینطور خواهد ماند. نام آن، دلار ایالات متحده است.»
ظهور ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر طرفداران و مخالفان زیادی داشته است. اما این برای اولین بار است که دونالد ترامپ اظهار نظر علنی درباره شاخص‌ترین این ارزهای دیجتال، بیت‌کوین، می‌پردازد.
لازم به یادآوری است که «بیت کوین» اولین ارز دیجیتالی بود که از بلاک چین استفاده کرد. به طور خلاصه بلاک چین یک دفترکل آنلاین است که بین همه اعضای جامعه دیجیتال به اشتراک گذاشته می‌شود و توانایی ثبت گزارشات مختلف را به صورت دائمی دارد. در ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین از بلاک چین برای ثبت گزارشات تراکنش‌ها و دارایی‌ها استفاده شده است.
با افزایش مقبولیت بیت کوین، معایب نسبتاً بزرگی مانند هزینه بالا و سرعت پایین تراکنش‌ها در آن مشاهده شده است. مصرف برق مورد نیاز برای تولید یا همان استخراج واحدهای بیت کوین جدید هم به شدت بالاست و استخراج آن نیازمند سخت افزارهای تخصصی قدرتمند است. پس از بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرد،‌ بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال معتبر توسعه یافته است و هر کدام تلاش می‌کنند تا با رفع مشکلات بیت کوین به بازیگر اصلی این جریان بدل شوند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2896

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2896/دونالد-ترامپ-طرفدار-ارز-دیجیتال-نیستم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir