کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرهنگی: دولت باید مدیریت مناسبی در بازار ارز انجام می داد

19 آبان 1401 ساعت 18:10

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید مدیریت مناسبی در بازار ارز انجام می داد تا شرایط به اینجا منتهی نشود با این وجود مجلس و مردم از دولت انتظار تحرک بیشتر برای کنترل قیمت ارز دارند.


به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملت، محمدحسین فرهنگی درباره دلایل افزایش نرخ ارز و ساز و کارهای مقابله با آن، گفت: بحث ارز همچون طلا موضوع موثری در اقتصاد ما است لذا دولت باید مدیریت مناسبی را انجام می داد تا شرایط به اینجا منتهی نشود با این وجود مجلس و مردم از دولت انتظار تحرک بیشتر برای کنترل قیمت ارز دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی کنترل تورم، مبارزه با پولشویی، قطع دست دلالان و... را ازجمله اقدامات موثر در مقابله با افزایش قیمت ارز عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر تمامی این موارد «تامین ارز» به مقدار مورد نیاز در کشور و جلوگیری از کمبود آن اصلی‌ترین راهکار برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز به شمار می‌آید.   

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منابع ارزی کشور باید به حدی باشد که نیاز تولیدکنندگان واردکنندگان و اشخاص حقیقی و حقوقی را پاسخ دهد البته تامین ارز به مسائل مختلفی وابستگی دارد که صادرات بیشتر، جذب منابع ایران در خارج از کشور، به نتیجه رساندن قراردادها و پیمان‌های مانند شانگهای با چین و روسیه، ارتباط نزدیک و تبادل ارزی با همسایگان و... ازجمله این موارد هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 28124

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/28124/فرهنگی-دولت-باید-مدیریت-مناسبی-بازار-ارز-انجام-می

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir