کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

ذخیره 50 میلیون دُز واکسن کرونا در کشور

تقدیم بیش از 300 شهید نظام سلامت در بحران کرونا

11 تير 1401 ساعت 18:10

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ذخیره 50 میلیون دز واکسن در کشور خبر داد.


به گزارش ایصال نیوز، دکتر سعید کریمی گفت: در حال حاضر با وجود ایمنی در بیشتر کشورها شرایط کرونا مطلوب نبوده ولی در ایران شرایط مناسب است‌. 
 
وی افزود: هفته گذشته افزایش مختصری در میزان مراجعات داشته ایم و موارد تنفسی و مرتبط با کرونا شامل تمام موارد محتمل، مشکوک و قطعی به پنج هزار نفر و میزان بستری ها به حدود 450 نفر رسیده بود اما آمار کاهش یافت و میزان بستری ها به ۳۵٠عدد در روز رسیده است.
 
وی افزود: به دلیل افزایش میزان مبتلایان در کشورهای همجوار برای کنترل بیماری میزان انجام تست ها بیشتر شده و به همین دلیل تعداد موارد شناسایی افزایش یافته است و آمارها بالطبع تا روز یکشنبه بیشتر شده بود ولی در حال حاضر شرایط به نظر نمی رسد که نگران کننده باشد.
 
افت ایمنی بعد از گذشت 6 ماه 
 
معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: در ایران با انجام واکسیناسیون وسیع و جدی بیماری کنترل شد. اما بعد از گذشت شش ماه ایمنی افت پیدا می کند. در ماه های آینده تجمعاتی مانند بازگشت حجاح و بازگشایی مدارس و مراسم های مذهبی را شاهد خواهیم بود و باید تا زمان فروکش کردن بیماری واکسیناسیون کرونا انجام شود. در حال حاضر که تعداد ابتلا کاهش یافته بهترین زمان برای افزایش ایمنی و تکمیل زنجیره واکسناسیون است.
 
دکتر سعید کریمی ادامه داد: تا امروز ۱۵٠ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که ۶۴ میلیون یک دز، ۵۷ میلیون دو دز و ۲۸ میلیون نفر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند. در حال حاضر ۵٠ میلیون دز ذخیره واکسن در کشور داریم و از این بابت هیچ نگرانی نخواهیم داشت.
 
وی در پایان با اشاره به جانفشانی کادر بهداشت و درمان در مهار اپیدیم کرونا، گفت: نظام سلامت از ابتدای شیوع بیمار کرونا بیش از 300 شهید تقدیم کرده است. اینجانب صمیمانه از کادر بهداشت و درمان که در این مسیر جانفشانی کردند سپاسگزارم.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 24798

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/24798/ذخیره-50-میلیون-د-ز-واکسن-کرونا-کشور

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir