کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی گرمای بیش از 50 درجه

خوزستان، چهارشنبه به دلیل گرمای زیاد تعطیل است

با عبور دما از ۴۷ درجه، به ازای هر درجه افزایش، ۲۵۰ مگاوات افزایش بار در شبکه برق صورت می گیرد

19 خرداد 1398 ساعت 13:59

استان خوزستان به دلیل گرمسیر بودن و استفاده از وسایل خنک کننده بیشترین مصرف برق در سراسر کشور را دارد و تعطیلی ادارات می تواند در جبران کمبود برق شهروندان موثر واقع شود. پیش بینی افزایش بی سابقه دمای هوا در روزهای آینده و رشد مصرف برق باعث اعلام تعطیلی روز چهارشنبه هفته جاری در خوزستان شد.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به تداوم استقرار هوای گرم تا حداقل اواخر هفته جاری در سطح استان خوزستان و انتظار رخداد دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر در بسیاری از نقاط استان به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف برق، پیشگیری از بروز حادثه و قطع احتمالی برق و رعایت حال شهروندان روز چهارشنبه تعطیل شدند.
وی افزود: زمان اتمام کار کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی سطح خوزستان (جز مراکز امدادی، درمانی، مراکز خدمات رسان عمومی، بخشهای دارای نوبت کاری و عملیاتی و آتش نشانی) در روز سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ ساعت ۱۲ اعلام می‌شود.
استاندار تاکید کرد: امتحانات کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سطح استان در تاریخ ۲۱و۲۲ خرداد بدون تغییر و براساس برنامه زمان بندی اعلام شده برگزار خواهند شد. طبق اعلام سازمان هواشناسی به دلیل ورود جبهه گرم به استان خوزستان از روز سه شنبه هفته جاری اغلب مناطق استان خوزستان از بعد از ظهر سه شنبه دمای ۵۰ درجه را تجربه خواهند کرد.
استان خوزستان به دلیل گرمسیر بودن و استفاده از وسایل خنک کننده بیشترین مصرف برق در سراسر کشور را دارد و تعطیلی ادارات می تواند در جبران کمبود برق شهروندان موثر واقع شود. سال گذشته نیز در چندین روز به دلیل افزایش دمای هوا به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر ادارات دولتی تعطیل شدند و همین امر باعث مدیریت مصرف برق در استان شد.
همچنین محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به اینکه ساعت کاری روز سه شنبه هفته جاری نیز تا ساعت ۱۲ خواهد بود،گفت: بر اساس پیش بینی‌ها دمای هوا در برخی نقاط خوزستان در هفته جاری از ۵۰ درجه عبور خواهد کرد.
وی گفت: وقتی که دما از ۴۷ درجه عبور کند به ازای هر درجه افزایش ۲۵۰ مگاوات افزایش بار در شبکه صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در شنبه هفته جاری با مصرف هفت هزار و ۹۵۱ مگاوات از پیک هفت هزار و ۹۱۷ مگاوات سال ۹۷ عبور کردیم و رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: به همین دلیل برای جلوگیری از حوادث ناخواسته در شبکه با درخواست برق منطقه‌ای خوزستان و موافقت استانداری ساعات اداری روز سه شنبه هفته جاری به ساعت ۱۲ کاهش یافت و روز چهارشنبه ۲۲ خرداد نیز تعطیل اعلام شد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2198

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2198/خوزستان-چهارشنبه-دلیل-گرمای-زیاد-تعطیل

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir