کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین، سال نو میلادی را به بایدن تبریک گفت

اسپوتنیک , 9 دی 1400 ساعت 19:11

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی خطاب به همتای آمریکایی خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، بر لزوم همکاری سازنده بین مسکو و واشنگتن تاکید کرد.


سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در پیام تبریک سال نو به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، دو کشور روسیه و آمریکا به عنوان دو کشوری که مسئولیت ویژه ای در قبال ثبات منطقه ای و بین المللی دارند، می توانند و باید همکاری سازنده ای با هم داشته باشند و تلاش های خود را برای مقابله با چالش هایی که بشریت با آن روبه رو است، همسو و متحد کنند.

پوتین افزود:" معتقدم که با توسعه توافقاتی که در نشست ژنو و دیگر تماس ها حاصل شد، می توانیم به جلو حرکت کنیم و گفت و گوی موثر بین دو کشور را برقرار کنیم، گفت و گوی مبتنی بر احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع دو طرف."

یک مقام ارشد کاخ سفید در آستانه گفت و گوی رهبران روسیه و امریکا اطلاع داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولادیمیر پوتین همتای روس خود اعلام خواهد کرد که در صورت علاقمندی و ذینفعی مسکو، فرصت های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها در اطراف اوکراین وجود دارد. پسکوف در خصوص دیدار پوتین و بایدن گفت که هرگونه مذاکره با هدف دستیابی به مصالحه انجام می شود.

از سوی دیگر، امروز دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت که هرگونه مذاکرات و گفت‌وگویی انجام می شود تا به مصالحه با در نظر گرفتن مواضع اصولی همدیگر دست یافت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین درباره گفت و گوی پیش رو بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت :" هرگونه گفت و گو و مذاکره با یک هدف دستیابی به مصالحه با در نظر گرفتن مواضع اصولی همدیگر انجام شده شد."

انتهای پیام/*


کد مطلب: 20573

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/20573/پوتین-سال-نو-میلادی-بایدن-تبریک-گفت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir