کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر کشور از اراده جدی برای توسعه حمل و نقل عمومی شهری خبر داد

ایرنا , 20 آبان 1400 ساعت 8:22

جمالی نژاد با بیان اینکه عزم و اراده دولت و وزارت کشور برای توسعه حمل و نقل عمومی شهری جدی است، به تشکیل قرارگاه ویژه ای برای ساماندهی امور مرتبط با این موضوع در این وزارتخانه اشاره کرد.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور که چهارشنبه ۱۹ آبان در مجمع عمومی اتحادیه سازمان های تاکسیرانی شهری کشور سخن می گفت، از شهرداریها خواست تا با آن همکاری و تعامل مستمری داشته باشند.

وی ضمن اشاره به تشکیل چندین جلسه طی هفته های اخیر به ریاست وحیدی وزیر کشور برای بررسی موضوعات مرتبط با حمل و نقل شهری، افزود: در قرارگاه حمل و نقل وزارت کشور تلاش می شود ضمن پایش مسائل و مشکلات مطرح؛ تصمیم گیری، تصمیم سازی و همفکری و همکاری های لازم با دستگاههای مرتبط برای ارزیابی دقیق موضوعات و رفع مشکلات از جمله در مباحث مالی و اعتباری و تامین منابع اعتباری جدید صورت گیرد.

جمالی نژاد با اشاره به اهتمام ویژه وزیر کشور برای رفع موانع پیش روی توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها و برنامه ریزی لازم در خصوص پشتیبانی تجهیزاتی، منابع مالی و اعتباری با تشکیل قرارگاه در وزارت کشور برای حوزه حمل و نقل، اضافه کرد: انتظار این است که تمامی شهرداریها و سازمان های تاکسیرانی بطور مستمر مطالبات و پیشنهادهای اجرایی خود و ابتکارات و نوآوری های موجود در شهرها را به قرارگاه حمل و نقل وزارت کشور منعکس کرده و در عمل اتاق فکر قرارگاه باشند و به پویایی آن کمک کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین بر تمرکز مدیریت شهری بر تحقق وظایف و تکالیف قانونی بویژه قانون هوای پاک و ضرورت برنامه ریزی برای آموزش و توانمندسازی تاکسیرانان، تاکید کرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 19727

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/19727/معاون-وزیر-کشور-اراده-جدی-توسعه-حمل-نقل-عمومی-شهری-خبر

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir