کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از توافق نهایی شورای نظامیان با جریان آزادی و تغییر

چهار نفر از جمله یک افسر پلیس در سودان کشته شدند

تیراندازی مشکوک به مردم در سودان

24 ارديبهشت 1398 ساعت 13:56

شورای نظامیان هشدار داد، اکنون که با توافق احزاب و نظامیان برای گذار از دوره انتقالی توافق حاصل گردیده، عواملی که با انتقال آرام قدرت در سودان و وحدت مردم مخالف هستند، ممکن است در این حادثه دخالت داشته باشند.«جریان آزادی و تغییر» نیز با صدور بیانیه ای از مردم سودان خواست اکنون که توافقات با نظامیان برای اداره کشور در دوره انتقالی در حال نهایی شدن است، با هشیاری کامل مراقب دسیسه تفرقه افکنان و بدخواهان باشند.


به گزارش ایصال نیوز، رویترز از شنیده شدن صدای تیراندازی در مرکز خارطوم در پی درگیری نیروهای امنیتی و نیروهای شبه نظامی با تظاهرکنندگانی خبر داد که برخی معابر را بسته بودند. کمیته مرکزی پزشکان سودان نیز در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی روز دوشنبه به سوی معترضین تیراندازی کردند که بر اثر آن، 5 نفر کشته و شماری زخمی شدند. همچنین شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که یک افسر پلیس در جریان درگیری با معترضان در خارطوم کشته شده است.
خبرنگار العالم نیز قبلا گزارش داده بود که شهروندان سودانی در اعتراض به نابسامانی اوضاع و تاخیر در امر تشکیل دولت غیرنظامی، خیابان النیل را مسدود کردند.
از سوی دیگر الجزیره به نقل از شورای نظامیان سودان، تعداد رسمی کشته شدگان را 3 نفر تظاهر کننده و یک افسر پلیس اعلام کرد. شورای نظامیان همچنین هشدار داد، اکنون که با توافق احزاب و نظامیان برای گذار از دوره انتقالی توافق حاصل گردیده، عواملی که با انتقال آرام قدرت در سودان و وحدت مردم مخالف هستند و یا مزدوران وابسته به حکومت سابق، ممکن است در این حادثه دخالت داشته باشند. 
«جریان آزادی و تغییر» نیز با صدور بیانیه ای از مردم سودان خواست اکنون که توافقات با نظامیان برای اداره کشور در دوره انتقالی در حال نهایی شدن است، با هشیاری کامل مراقب تفرقه افکنان و توطئه گران باشند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 1856

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1856/چهار-نفر-جمله-یک-افسر-پلیس-سودان-کشته-شدند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir