کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر 5 روز 20 لیتر بنزین

سهمیه بندی عادلانه سوخت در سوریه تداوم دارد

بنزین از یک ماه پیش در سوریه سهمیه بندی شد

16 ارديبهشت 1398 ساعت 10:59

دولت سوریه برای فائق آمدن بر بحران کمبود بنزین و سوخت، سهمیه سوخت خودرو های دولتی را ماه قبل به نصف کاهش داد. بر اساس اعلام اداره تامین سوخت سوریه، سهمیه سوخت خودروهای شخصی سوریه ماهیانه حدود ۱۱۰ لیتر و تاکسی ها ۳۰۰ لیتر تعیین شده است. با اجرای سهمیه بندی مناسب سوخت در سوریه، پس از گذشت یک ماه، اکنون خبری از صف های چند صد متری نیست.


به گزارش ایصال نیوز با توجه به بحران تامین سوخت در سوریه، سهمیه بندی بنزین در سوریه که از یک ماه قبل موقتا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. یک مقام سوری روز گذشته به روزنامه الوطن سوریه گفت، با توجه به شرایط کشور و وضعیت معیشتی مردم سوریه، در حال حاضر شاهد افزایش قیمتی در سوخت نخواهیم بود، زیرا به افزایش تورم منجر خواهد شد.
اسپوتنیک، یک ماه قبل نیز به نقل از روزنامه الوطن،اعلام کرده بود که در پی تحریم نفتی ایران و سوریه از سوی ایالات متحده امریکا، سوریه با کمبود بنزین مواجه شده و دولت این کشور مجبور به اعمال سهمیه‌بندی بنزین شده است.
بر اساس اعلام اداره تامین سوخت سوریه، سهمیه سوخت خودروهای شخصی سوریه در هر 5 روز فقط 20 لیتر بنزین  و برای تاکسی ها هر دو روز 20 لیتر تعیین شده است.
با اجرای سهمیه بندی سوخت در سوریه، پس از گذشت یک ماه در جایگاههای سوخت رسانی در پایتخت، دیگر خبری از صف های چند صد متری طی هفته های گذشته در کنار خیابانها نیست. سهمیه موتور سیکلت ها نیز هر پنج روز یکبار، سه لیتر سوخت دریافت می کنند.
بر اساس اعلام مقامات سوری، این سهمیه بندی، برای توزیع عادلانه سوخت می باشد. واردات نفت سوریه از ایران،قبلا روزانه حدود 100 هزار بشکه نفت بوده و تولید نفت سوریه نیز حدود 25 هزار بشکه در روز است. ایالات متحده امریکا اخیرا چند شرکت روسی را به اتهام نقض تحریم‌های نفتی ایران و سوریه در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری قرار داد.
در پی تحریم نفتی ایران و سوریه از سوی ایالات متحده آمریکا، سوریه با کمبود بنزین مواجه شده و دولت این کشور مجبور به اعمال سهمیه‌بندی بنزین شده است.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 1721

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1721/سهمیه-بندی-عادلانه-سوخت-سوریه-تداوم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir