کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با سالروز ولادت حضرت مسیح (ع)

آیین‌های سال نو میلادی در قلب پایتخت آغاز شد

رعایت پروتکل های بهداشتی در آیین نیایش

ایرنا , 5 دی 1399 ساعت 20:41

همزمان با سالروز ولادت حضرت عیسی (ع)، آیین‌های مذهبی هموطنان آشوری به مناسبت سال نو میلادی در کلیسای انجیلی آشوری سن توما واقع در محله گل‌ها در منطقه ۶ شهر تهران برگزار شد.


به گزارش روز جمعه روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، در این مراسم که ظهر امروز و با حضور  محمد جواد حق شناس و احمد مسجد جامعی اعضای کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ برگزار شد؛ هموطنان آشوری با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و با شکلی متفاوت از سال‌های دیگر مراسم نیایش روز ولادت حضرت عیسی(ع) را برگزار کردند.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در این مراسم طی سخنانی خطاب به هموطنان آشوری با تبریک سال نو میلادی گفت: حضرت مسیح تجلی و ظهور اراده حضرت حق برای هدایت و سعادت بشر است و بشارت رحمت و نوید بخش رهایی انسان از خشونت، ظلم، تیره روزی و نگون بختی که حرکت به سوی آگاهی و آزادی را برای انسان به ارمغان می آورد.

وی افزود: بر خلاف تبلیغات گسترده و دروغ پراکنی های ضد انسانی که اسلام هراسی را ترویج می کنند و مبتنی بر آموزه های مذهب اسلام، آیین دوستی و مهرورزی از ارزش های کلیدی و راهبردی مسلمانان است و این دو مفهوم الهی در تعامل مسلمانان و مسیحیان در طول تاریخ همواره از نکات و نقاط برجسته ای بوده که هیچ گاه دشمنان مسیح و حضرت رسول اکرم (ص) و پیروان تاریکی و مدافعان تعدی نتوانسته اند خللی در آن ایجاد کنند.

فرهادی ادامه داد: نگاه اسلام به مسیح نگاهی اخلاقی، ارزشی و الهی است که جایگاه ممتازی به حضرت مسیح در میان مسلمانان بخشیده است و شان و منزلت ویژه ای برای ایشان قائل است تا حدی که در قرآن کریم مسیح به عنوان یکی از اسوه های برتر اخلاقی معرفی شده که هر انسان موحد و آزاده ای به رعایت و التزام و اهتمام به این زیبایی های اخلاقی توصیه شده است.

همچنین احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز در سخنانی با اشاره به همزمانی آیین یلدا و مفهوم غلبه نور بر ظلمت در روایات اساطیری مشرق زمین  و ولادت عیسی مسیح که براساس شواهد تاریخی در سرآغاز زمستان صورت گرفته را حاوی آموزه های عظیم و پیامی هدایت بخش عنوان کرد که باید مورد بازخوانی قرار بگیرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 13822

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/13822/آیین-های-سال-نو-میلادی-قلب-پایتخت-آغاز

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir