کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت مصر، ترکیه را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد

العالم , 29 تير 1399 ساعت 8:50

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه ترکیه، تأکید کرد که مداخله نظامی و سیاسی ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی، مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.


به گزارش ایصال نیوز، "احمد حافظ" سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر، روز شنبه در بیانیه‌ای، به اظهارات مسئولان ترکیه‌ای درباره درخواست‌های برخی طرف‌های لیبیایی از مصر برای مداخله در منازعه مسلحانه در این کشور جنگ‌زده واکنش نشان داد.

وی افزود: این درخواست‌ها نمایانگر "خواسته گروه‌های منتخب لیبیایی مبنی بر حمایت مصر از امر مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی است که از سوریه به لیبی منتقل شده است".

احمد حافظ مخالفت مصر با "مداخلات سیاسی و نظامی ترکیه در امور عربی" را رد و تأکید کرد که این مداخلات فاقد هرگونه سند قانونی و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است؛ خواه در عراق باشد یا سوریه و یا در لیبی.

پارلمان «طبرق» وابسته به ژنرال حفتر‌، به تازگی با طرحی موافقت کرد که به کشور مصر اجازه می‌دهد در صورت لزوم، جهت مقابله با ترکیه‌، به طور مستقیم در لیبی مداخله نظامی کند.

طبق طرح پارلمان طبرق نیروهای مسلح مصر چنانچه خطری قریب‌الوقوع را علیه هر دو کشور مصر و لیبی مشاهده کنند، اجازه می‌یابند برای حراست از امنیت ملی دو کشور مداخله کنند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 10902

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/10902/دولت-مصر-ترکیه-مداخله-امور-کشورهای-عربی-متهم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir