plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۷۲۴۲
در حاشیه بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت مهرپرور کاشان

دکتر نمکی: در راستای تخریب صنایع غذایی و لبنی کشور ذهن مردم را خراب کردند

شاهد مصرف بی رویه دارو هستیم
وزیر بهداشت در خصوص مباحث مطرح شده در مورد سلامت شیر، گفت: عده ای در مورد سلامت شیر و قرص های درون کیک، ذهن مردم را در راستای تخریب صنایع غذایی و لبنی کشور خراب کردند و یک فرد کج فهم، حرف بی ربطی در صدا و سیما در خصوص سلامت شیر، مطرح کرد که همکاران ما اطلاع رسانی های لازم را انجام دادند.
دکتر نمکی: در راستای تخریب صنایع غذایی و لبنی کشور ذهن مردم را خراب کردند
به گزارش ایصال نیوز، دکتر سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت مهرپرور کاشان(مجری اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت) اظهار داشت: امیدواریم که با پرداخت 60 درصد از اسناد بیمارستان های دانشگاهی در پایان هر ماه و استمرار پرداخت معوقات به وزارت بهداشت، تا پایان امسال شاهد تسویه حساب کامل این سازمان با وزارت بهداشت باشیم.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در مورد سلامت شیر، گفت: عده ای در مورد سلامت شیر و قرص های درون کیک، ذهن مردم را در راستای تخریب صنایع غذایی و لبنی کشور خراب کردند و یک فرد کج فهم، حرف بی ربطی در صدا و سیما در خصوص سلامت شیر، مطرح کرد که همکاران ما اطلاع رسانی های لازم را انجام دادند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نمونه برداری هایی که از صنعت شیر و لبنیات داریم، آفلاتوکسین در همه موارد، کمتر از سطح زیان آور و در سطح مجاز است و این اطمینان را به مردم می دهیم که با خیال راحت، شیر و لبنیات مصرف کنند. در هیات دولت که یک لیوان شیر به اعضای هیات دولت می دهد، بنده معمولا نمی خوردم اما امروز در حضور همکارانم، شیر را خوردم تا اطمینان خاطر دهم که همه با خیال راحت شیر و لبنیات شرکت های ایرانی که یکی از افتخارات کشور است را مصرف کنند و خوشحالیم که محصولات شرکت های لبنی ایرانی به بسیاری از کشورهای منطقه و حتی اروپا صادر می شود.

دکتر نمکی در خصوص مصرف دارو و وضعیت دارو در کشور، گفت: در کشور متاسفانه شاهد مصرف بی رویه دارو هستیم اما طرح نسخه پیچی و نسخه پیچی الکترونیک تا پایان سال در کشور اجرایی می شود که می تواند از مصرف بی رویه دارو، جلوگیری کند.

وی افزود: خوشبختانه امروز با وجود تمام فشارهای آمریکا و تحریم های سنگین و ظالمانه، میزان کمبودهای دارویی در کشور، حدود یک سوم روز مشابه سال گذشته است و تمام داروها، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه شرکت های داروسازی به مقدار کافی در کشور و حداقل تا تیر و مردادماه سال آینده تامین شده و مشکلی در تولید و واردات نداریم.

وزیر بهداشت در خصوص مشکلات بیماران دیابتی برای تامین انسولین، گفت: امسال حداقل 30 درصد بیشتر از سال گذشته، انسولین به کشور وارد شده اما مشکل ما در این حوزه، نشت انسولین به خارج از مدار توزیع و مصرف درست بود و به همین دلیل، شبکه ای ایجاد و تمام بیماران دیابتی شناسایی شدند و در این سامانه می توانیم وضعیت انسولین را به دقت رصد کنیم.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمبود انسولین روبرو نیستیم البته برخی از بیماران دیابتی به نوعی از انسولین یک شرکت خاص، وابستگی پیدا کرده اند که در یک بازه زمانی، مقداری کمبود داشتیم که خوشبختانه جبران شد و در سطح کشور، کمبود انسولین نداریم و مواردی که مردم منعکس کرده اند به سرعت پیگیری شده و تا ماه آینده با ثبت تمام بیماران در سامانه، مشکلی به نام کمبود انسولین نخواهیم داشت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما