plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۲۴۹۴

وزارت جهاد کشاورزی: مرغ را گران‌تر از قیمت رسمی نخرید!

درحالی که برخی کوتاهی‌ها در تأمین مرغ مورد نیاز مردم در بازار مشهود است، مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مصوب هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزار تومان بوده و عرضه بالاتر از این‌نرخ تخلف است.
وزارت جهاد کشاورزی: مرغ را گران‌تر از قیمت رسمی نخرید!
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، مسعود امراللهی گفت: قیمت مصوب کنونی هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گران‌فروشی است.

به گفته او، بازرسان با فروشندگان مرغ بالاتر از نرخ مصوب برخورد لازم را دارند، کمااینکه در استان مازندران بیش از ۹۰ میلیاردتومان پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی ارسال کردیم.

امراللهی ادامه داد: در بحث جوجه یکروزه و مرغ بحث برخورد و گرانفروشی در سطح خرده فروشی با کمک بازرسان اصناف و صمت در تمامی استان ها در حال انجام است.

مدیر دفتر بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی گفت: طی روزهای اخیر روند قیمت مرغ در بازار تهران کاهشی بوده است و پیش بینی می شود که طی یک تا ۲ هفته آینده به ثبات قیمت برسیم.

وزارت جهاد کشاورزی سامانه پیامکی 3008136 را برای اعلام تخلف فروشندگان مرغ بیشتر از قیمت مصوب را راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است در حالی که قیمت هر کیلو مرغ در اواسط فروردین 1402 توسط اتحادیه رسما 63 هزار تومان اعلام شده بود در اواخر اردیبهشت دوباره قیمت مصوب مرغ رسما 73 هزار تومان اعلام شد اما باز هم به دلیل ناتوانی مسئولان در تأمین مرغ در بازار، هم اکنون قیمت مرغ در بازار به نقل از مشاهدات میدانی اقتصاد نیوز 90 تا 100 هزار تومان است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما