plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۳۲۳۲۶
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ تأکید کرد

وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق هنر اسلامی و قرآنی است

توجه دولت بر رویکردهای نوین مردمی است
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از اهتمام مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام فعالیت‌های دینی و قرآنی ادامه داد: معدل مدیران استان‌ها در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بالاتر است و اعتقاد آن‌ها به کار قرآنی و دینی بی‌سابقه است.
وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق هنر اسلامی و قرآنی است
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، علیرضا معاف روز یکشنبه با بیان این مطلب گفت: امروز در زمانه‌ای هستیم که برنامه‌های دینی، قرآنی و فرهنگی در کشور از لایه اشراف فرهنگی خارج شده و وارد لایه مردمی و مردم متدین شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و قرآن کریم ادامه داد: از حیث پدیدار شناختی نمایشگاه کتاب و قرآن پدیده هایی است که میلیون‌ها نفر مخاطب به محل برگزاری آن می‌آیند، کتاب خریداری می‌کنند و کتاب تورق می‌کنند و این امر پدیده قابل ملاحظه‌ای است و همچنین استقبال مردمی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز بی‌سابقه است.

معاف در عین حال تصریح کرد: جشنواره‌های چندگانه فجر نیز با توجه به پسا اغتشاشات و پسا مهسا با رونق و شکوه خود برگزار شد و یک مدیر فرهنگی باید به این موضوعات توجه داشته باشد و در زمانه‌ای که برخی ادعا می‌کنند مردم دیگر علاقه‌ای به دین ندارند شاهد استقبال مردمی از راهپیمایی غدیر هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ شمارگان کتاب دینی (به غیر از قرآن) رقم ۹ هزار و ۷۰۰ را شاهدیم و برنامه‌های دینی مانند برنامه محفل جزو ۱۰ برنامه صدا و سیما است.

معاون قرآن و عترت در عین حال تصریح کرد: گرایش و استقبال مردم در شب‌های مردمی و تبدیل این فضا به تفرجگاه مردمی موضوعی قابل توجه است و بر اساس آمار اعلام شده استقبال مردمی پدیده قالب در نمایشکاه قرآن کریم است.

وی با تقدیر از اهتمام مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام فعالیت‌های دینی و قرآنی ادامه داد: معدل مدیران استان‌ها در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بالاتر است و اعتقاد آنها به کار قرآنی و دینی بی‌سابقه است.

معاف تاکید کرد: وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق هنر اسلامی و قرآنی است و باید از حیث زیرساختی حوزه قرآن و دین فربه شویم.

وی ادامه داد: نباید نسبت به قرآن نگاه فرمایشی و حاشیه‌ای داشت و دولت مردمی، دولت مردمی و مکتبی است و باید وارد بحث‌های عملیاتی‌تر در این زمینه شویم.

معاون قرآن و عترت تاکید کرد: توجه دولت مردمی بر رویکردهای نوین مردمی است.

در پایان این بخش از همایش، معاف به پرسش‌های مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در زمینه فعالیت های دینی و قرآنی پاسخ گفت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما