plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۲۳۲۴

نشست تحریک‌آمیز کابینه رژیم صهیونیستی در زیرزمین مسجدالاقصی

منابع عبری با انتشار تصاویری از برگزاری نشست هفتگی کابینه نتانیاهو در سطح زیرین مسجدالاقصی خبر دادند. گروه حماس نسبت به اقدامات تحریک آمیز و خطرناک رژیم صهیونیستی هشدار داد.
نشست تحریک‌آمیز کابینه رژیم صهیونیستی در زیرزمین مسجدالاقصی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، کابینه رژیم صهیونیستی در یک اقدام تحریک‌آمیز و خطرناک جلسه هفتگی خود برای تصویب طرح‌های یهودی‌سازی شهر قدس را امروز یکشنبه در تونل‌های زیر دیوار براق و مسجد الاقصی برگزار کرد.

در این نشست کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۷۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در قدس اشغالی موافقت کردند.

پیش از این منابع عبری از برگزاری این نشست در تونل‌های زیر دیوار براق و مسجدالاقصی خبر داده بودند، اقدامی که برای دومین بار از سال ۲۰۱۷ تاکنون رخ می‌دهد.

این در حالی است که «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که در جلسه کابینه نیز حضور داشت، صبح امروز یکشنبه با ورود از باب المغاربه به مسجدالاقصی، به این مکان مقدس اسلامی تعرض کرد.

این یورش با حمایت شدید نظامیان صهیونیست انجام شد و طی آن بن‌گویر پس از عبور از صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، به سوی دیوار براق (محل انجام مراسمات دینی صهیونیستی) رفت.

بن‌گویر در سخنانی در جریان این یورش تاکید کرد: تهدیدات حماس هیچ تاثیری ندارد، ما صاحبان قدس هستیم!

محمد حماده، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در قدس در واکنش به این اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که ما هرگز مسجد الاقصی را تنها نمی‌گذاریم و مسئولیت تمامی پیامدهای تعرض وحشیانه وزرای اسرائیلی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی متوجه دولت رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مهر؛ اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در تعرض گسترده به مسجدالاقصی که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، تشدید شده بود، همچنان ادامه دارد.

روز پنج‌شنبه گذشته قریب به یک هزار صهیونیست با تعرض به مسجدالاقصی خودشان را برای برگزاری مراسم موسوم به راهپیمایی پرچم آماده کردند. در جریان برگزاری این راهپیمایی نیز صهیونیست‌ها به اجرای رقص‌های تحریک‌آمیز و ضرب و شتم فلسطینی‌ها در مناطق قدیمی قدس اقدام کردند.

قبله اول مسلمانان جهان طی دهه‌های اخیر همواره با تعرضات گسترده صهیونیست‌ها مواجه بوده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما