plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۲۳۰۸
در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس

قالیباف: هیچ اغماضی دربارۀ حق آبه هیرمند وجود ندارد

افغانستان از ایجاد مشکل در روابط پیشگیری کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که توافق ایران و افغانستان درباره حق آبه هیرمند غیرقابل خدشه است، گفت: با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، این کشور همسایه از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو‌ کشور پیشگیری کند.
قالیباف: هیچ اغماضی دربارۀ حق آبه هیرمند وجود ندارد
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز از خانۀ ملت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز ( یکشنبه، 31 اردیبهشت ماه ) در نطق پیش از دستور ضمن تبریک بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از هشت ماه ماموریت دریانوردی به دور دنیا به دلاورمردان قهرمان نیروی دریایی، گفت: ملت ایران به شما فرزندان شجاع خود افتخار می‌کند.  این ماموریت حضور مقتدرانه‌ی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی با پیامی صلح آمیز را  به سراسر جهان مخابره کرد.

هیچ اغماضی درباره مسئله حق آبه هیرمند وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین لازم است درباره مسئله حق آبه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حق آبه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل ‌و دقیق این توافق به نفع هر دو‌ملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است. این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: از مسئولین افغانستان می خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو‌کشور پیشگیری کنند.

دکتر قالیباف همچنین آغاز دهه‌ی کرامت را که امسال به عنوان «خدمت کریمانه، همدلی و امید آفرینی» نامگذاری شده است تبریک و تهنیت گفت و اظهار کرد: مردم و کشور ما ریزه‌خوار خوان نعمت حضرت علی بن موسی علیه السلام هستند و با همه باور خود آماده هر نوع خدمتی در جهت رضایت این امام رئوف هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود، فرا رسیدن عید با برکت ولادت چشم و چراغ ایران حضرت فاطمه‌ی معصومه (سلام‌الله‌علیها) و روز دختر را  به تمامی دختران آینده‌ساز این مملکت و آحاد ملت ‌شریف ایران تبریک و تهنیت گفت.

انقلاب اسلامی فرصت  شگرفی برای رشد دختران

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصت  شگرفی برای رشد دختران در تمامی سطوح و به‌طور خاص پیشرفت در زمینه‌های علمی فراهم کرد، گفت: در 4 دهه گذشته از میان دختران با استعداد ایرانی، برترین دانشمندان علوم‌ محض، پزشک‌های برجسته، مدیران بخش خصوصی، هنرمندان، معماران، معلمان و مهندسان توانمند، در مدارس و دانشگاه‌های کشور با هزینه‌ دولت تحصیل کرده‌اند و با افتخار در حال خدمت به کشور و مردم خود هستند.

رئیس قوه مقننه افزود: ما با قاطعیت نگاه ابزاری به زنان و دختران را  ظلم به آن‌ها و مانع رشد استعدادهای دختران می‌دانیم.  پرت‌کردن حواس دختران از علم‌آموزی و ظهور استعدادهای خود و تصدی مشاغل مهم جامعه و البته تشکیل خانواده‌ی سالم و مشغول کردن آنها به حواشی، طراحی جریان‌های قدرت و ثروت در دنیاست تا علاوه بر تبدیل کردن زنان به ابزار تجارت و سودجویی در صنعت فرهنگ و عقب ‌نگه‌داشتن آنها از لحاظ علمی و فکری، نهاد خانواده و روابط عمیق خانوادگی را در سراسر دنیا درهم شکنند و جوامع را تضعیف کنند.

وی افزود: تسلط بر کشوری که در آن خانواده تضعیف شده باشد کاری به‌مراتب ساده‌تر از شکست‌دادن کشوری است که در آن، خانواده کانون تربیت فرزندانی شجاع، پایبند به اصول اخلاقی، علاقه‌مند به کشور و دل‌بسته‌ی ارزش‌های انسانی و دینی است.  

باور نظام اسلامی به حقوق زنان، واقعی و مبنایی و به دور از نگاه های ابزاری است

دکتر قالیباف در ادامه یادآور شد: ما در مجلس یازدهم تلاش خواهیم کرد تا تبعیض‌های ناروا را  از سر راه پیشرفت زنان و دختران برداریم و با تصویب لایحه‌ی «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» در عمل حساسیت خود را دراین‌باره نشان دادیم تا زنان این کشور بدانند، باور نظام اسلامی به حقوق زنان  به تبعیت از رهبر حکیم خود، مبتنی بر نگاه های عمیق اسلام به زن، واقعی و مبنایی و به دور از نگاه های ابزاری است.

قانون «حمایت از خانواده» گام مهمی در مسیر چاره‌اندیشی برای پیری جمعیت

وی ضمن ارج نهادن به روز ملی  جمعیت، گفت: مجلس یازدهم  با تصویب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، گام مهمی در مسیر چاره‌اندیشی برای مقابله با تهدید پیش ‌روی کشور یعنی پیری جمعیت برداشت. إن‌شاءالله  با اهتمام ویژه‌ی‌ دولت تکالیف برزمین‌مانده در راستای اجرای این قانون نیز رفع گردد  و زمینه‌ی حمایت حداکثری از خانواده‌ها فراهم شود.

ترسیم تصویری خلاف واقع از ایران در دستور کار وطن‌فروشان

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان نیز روز ایران‌گردی و ایران‌شناسی را گرامی داشت و به تمامی کسانی که در راه  شناساندن گنج‌های پنهان ایران به گردشگران  فعالیت می‌کنند، خداقوت گفت و افزود: امروز دستور کار خائنان و وطن‌فروشان  ترسیم تصویری خلاف واقع از ایران در سطح جهان است.  شناساندن زیبایی‌های این کشور و مهربانی مردم ایران خدمتی بزرگ به سرزمین مادری است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما