plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۳۰۹۴۷
در واکنش به پیام نوروزی بایدن

کنعانی: دشمنی با ایران، بخش ثابت سیاست خارجی رژیم آمریکاست

پیام نوروزی بایدن ادعایی دروغین است
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به «پیام نوروزی جو بایدن خطاب ایرانیان»، نوشت: دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، بخش ثابت سیاست خارجی رژیم آمریکاست که در پیام نوروز هر ساله مقامات آن نیز خود را نشان می‌دهد.
کنعانی: دشمنی با ایران، بخش ثابت سیاست خارجی رژیم آمریکاست
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ناصر کنعانی در واکنش به پیام نوروزی جوبایدن رییس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: «دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، بخش ثابت سیاست خارجی رژیم آمریکاست که در پیام نوروز هر ساله مقامات آن نیز خود را نشان می‌دهد. ادعای دروغین حمایت از زنان ایرانی و همزمان حفظ و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، نمایش نفاق و دشمنی رژیم آمریکا و رهبران ضدایرانی آنست.»

گفتنی ست رئیس جمهور امریکا در بیانیه ای گفته است که «امروز، من و جیل -همسر بایدن- برای همه کسانی که نوروز را در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان جشن می‌گیرند، از خاورمیانه به آسیای مرکزی و جنوبی و به قفقاز و به اروپا، بهترین‌ها را آرزوها می‌کنیم.»

وی در ادامه این بیانیه مدعی شده است؛ نوروز امسال برای بسیاری از خانواده‌ها «در شرایط سختی» فرا می‌رسد و «امید بیش از پیش» نیاز است، از جمله «برای زنان ایرانی که برای حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود مبارزه می‌کنند».

به گفته بایدن «ایالات متحده در کنار آنها و همه شهروندان ایرانی که با اعتقاد و شجاعت خود، الهام بخش جهان هستند، خواهد ایستاد.». رییس جمهوری ایالات متحده در این بیانیه تاکید کرده است که «ما به همراه شرکایمان همچنان خواستار پاسخگو بودن مقامات جمهوری اسلامی هستیم.» او سپس به همه کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند گفته است: «عید شما مبارک» و بعد هم سالی پر از آرامش و موفقیت را آرزو کرد.

به طور کلی روح چنین بیانیه هایی با عملیات گسترده ترکیبی امریکا علیه ایران بویژه تحریم های گسترده و بی سابقه علیه جمهوری اسلامی ایران، سازگار نیست. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما