کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزین: از تمام صرافی‌ها بدون نوبت «ارز» بخرید

5 بهمن 1401 ساعت 9:32

رئیس کل بانک مرکزی در توضیح چرایی حذف دلار توافقی گفت: از این پس امکان خرید ارز بدون نوبت و ثبت‌نام از تمام صرافی‌ها با نرخ تابلو وجود دارد.


به گزارش ایصال نیوز، محمدرضا فرزین در پاسخ به پرسش یکی از کاربران فضای مجازی درباره چرایی حذف دلار توافقی و مشکلات پیش آمده برای خریداران دلار توافقی طی روز گذشته، اعلام کرد: بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به وجود آمده بوده است.

فرزین با اعلام این خبر خطاب به متقاضیان خرید ارز تأکید کرد: « از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو بدون صف.»

گفتنی است؛ طبق اعلام بانک مرکزی از روز گذشته چهارم بهمن ماه، با محوریت صرافی‌ها سقف فروش ارز به متقاضیان عادی و برای مصارف خدماتی با افزایش 3 هزار یورویی از 2 به 5 هزار یورو افزایش یافت.

ازسوی دیگر بانک مرکزی تاکید دارد که با حذف رسمی نرخ توافقی ارز، گام بلندی برای کاهش فاصله میان نرخ رسمی و آزاد برداشته شد.

بر پایه برنامه دیگری که بانک مرکزی در دستور کار خود دارد تا دو هفته دیگر، بازار متشکل ارزی که هم اکنون درآن معاملات اسکناسی ارز انجام می‌شود با تغییر ماهیت به بازارمبادلات ارز و طلا تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 29799

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/29799/فرزین-تمام-صرافی-ها-بدون-نوبت-ارز-بخرید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir