plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۲۹۷۹۰

عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یکهزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان ، پایان هفته جاری آغاز می‌شود.
عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان آغاز می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، امیررضا نقش روز سه‌شنبه در جلسه‌ای به این منظور در استانداری افزود: در کشور هدف گذاری چهار هزار مگاواتی برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام شده است و با این اقدام یکهزار مگاوات از این هدف گذاری ملی در استان اصفهان محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود تا در گام نخست تا سال آینده ۳۰ درصد از این یکهزار مگاوات انرژی پاک به شبکه سراسری انرژی برق وارد و در فاصله سه ساله تمامی این میزان وارد مدار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این استان در پیک مصرف حدود یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم.

وی یادآور شد: به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می‌تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

نقش اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیروگاه شهید منتظری حدود یک نیروگاه یکهزار و ۶۰۰ مگاواتی است که به‌طور معمول یکهزار و ۲۰۰ مگاوات آن بر مدار است تولید این میزان انرژی پاک می تواند در رفع نیاز استان موثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: هم اینک تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می شود و با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی خورشیدی جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما