plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۲۹۷۵۰

نتانیاهو وزیر امور داخلی را برکنار کرد

تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه جنجالی او به هفته سوم کشیده شد
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگران، آرییه درعی، وزیر امور داخلی و بهداشت کابینه خود را بر اساس تصمیم دادگاه عالی اسرائیل برکنار کرد. در سومین هفته متوالی، دهها هزار نفر از مخالفان برنامه‌های کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.
نتانیاهو وزیر امور داخلی را برکنار کرد
به گزارش ایصال نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه، ۲۲ ژانویه)، از برکناری «آریه درعی» وزیر داخلی و بهداشت کابینه «بنیامین نتانیاهو» خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو امروز ناگزیر شد، در پی رأی دیوان عالی به عدم کفایت درعی برای حضور [در کابینه] به‌دلیل پرونده‌های فساد و کلاهبرداری، وی را برکنار کند.

وی در نامه برکناری درعی نوشت: «با اندوه فراوان و با احساسی بسیار سخت و دشوار، تصمیم گرفتم شما را از دولت برکنار کنم».

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (دیوان عالی) روز چهارشنبه هفته پیش (۲۸ دی) با رأی اکثریت ۹ قاضی از بین ۱۰ قاضی به عدم صلاحیت «آریه درعی» رهبر حزب افراطی ارتدوکس «شاس» به دلیل محکومیت جزایی رأی داد.

از آن‌جایی که کابینه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس ائتلاف میان احزاب در کنست، تشکیل می‌شود، حزب «شاس» تهدید کرده است که اگر نتانیاهو به دستور دادگاه عالی عمل و درعی را برکنار کند، این حزب نیز از کابینه خارج خواهد شد.

«حزب شاس» ۱۱ کرسی در پارلمان دارد و اگر بخواهد از کابینه و ائتلاف حاکم خارج شود، نتانیاهو اکثریت پارلمانی که اکنون ۶۴ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی را از آن خود دارد، از دست خواهد داد و در آن صورت کابینه فرو می‌پاشد و باید دوباره انتخابات برگزار شود.

اما شب گذشته، نتانیاهو، به منظور منصرف کردن سران حزب شاس از تصمیمشان مبنی بر خروج این حزب از کابینه ائتلافی و انحلال کنست به منزل آریه درعی رفت و هنوز جزئیاتی از رایزنی‌های او با شاس منتشر نشده است.

تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه جنجالی او به هفته سوم کشیده شد

این سومین هفته متوالی است که مخالفان برنامه‌های کابینه بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات می‌زنند. پلیس رژیم صهیونیستی تخمین زده است که حدود ۱۱۰ هزار نفر در خیابان کاپلان تل آویو و در میدان هابیما تجمع کردند.

گفته می‌شود که این بزرگترین تجمع اعتراضی بوده که تاکنون شکل گرفته است. هزاران نفر دیگر نیز در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس اشغالی، حیفا، بئرشبا، هرزلیا و مودین تظاهرات کردند.

بسیاری از خیابان‌ها و مسیرها در مرکز تل آویو به دلیل تظاهرات مسدود شد و تعداد زیادی از نیروهای پلیس برای برقراری نظم و امنیت این تظاهرات در خیابان‌ها حضور داشتند.

رسانه‌های این رژیم شمار تظاهرکنندگان را در تل آویو در هفته گذشته در حدود ۸۰ هزار نفر تخمین زدند.

سازمان‌دهندگان این اعتراضات بنیامین نتانیاهو را به تضعیف زیرساخت‌های سیاسی و قضایی اسرائیل متهم کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما