plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۹۷۱۶

هواشناسی اصفهان به‌دلیل انباشت آلاینده‌ها "هشدار نارنجی" صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت آلاینده‌های هوا در مناطقی از استان به‌ویژه کلانشهر اصفهان "هشدار نارنجی" صادر کرد.
هواشناسی اصفهان به‌دلیل انباشت آلاینده‌ها "هشدار نارنجی" صادر کرد
به گزارش ایصال نیوز، اداره کل هواشناسی اصفهان دیروز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید شرایط پایداری جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و انباشت آلاینده‌های جوی تا اواسط روز دوشنبه این هفته در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه ها وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است با کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم بمنظور جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم اقدام کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌ وگو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل استقرار جریان های پایدار تا اواسط هفته آینده، پایداری هوای سرد در طول روز، کاهش دما، غبار صبحگاهی و در مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

محمد رضا رفیعی افزود: سکون جو در کلانشهر اصفهان و مناطق مرکزی و صنعتی به غبار محلی، کاهش دید و کیفیت هوا منجر خواهد شد. وی ادامه داد: دمای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس هواشناسی اصفهان، برای کلانشهر اصفهان در روزهای شنبه و یکشنبه، هوای غبارآلود پیش بینی کرد. آلودگی هوای اصفهان همواره در فصول سرد افزایش می‌یابد و پدیده وارونگی دما اتفاق می افتد که به نگرانی ساکنان این منطقه دامن می‌زند.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رُتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

گفتنی است، شرایط آلایندگی اصفهان درحالی ادامه دارد که در 29 دی روز هوای پاک فعالان محیط زیست در نشست اصفهان نسبت به شرایط استمرار آلودگی هوا در اصفهان انتقاد داشتند.

همچنین حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مراسمی دیروز گفت: نیروگاه شهید منتظری اصفهان امسال نسبت به پارسال، یک ماه زودتر مصرف مازوت را آغاز کرد و افزایش شدید آلودگی هوای منطقه و ایجاد انواع مخاطرات را برای ۳.۵ میلیون نفر از ساکنان نواحی اطراف رقم زد.

 نماینده مردم شاهین شهر و بُرخوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسوولان می‌توانستند با تدبیر به جای تبدیل همه واحدهای این نیروگاه به مصرف کننده مازوت، بخشی از آن را به جاهای دیگری منتقل کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما