plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۹۶۹۲

رییس بنیاد شهید: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات اشتغال نداریم

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه دولت برای افزایش ظرفیت اشتغال ایثارگران کاری گسترده انجام داده است گفت: در یک سال گذشته در کل کشور برای استخدام ۳۳ هزار فرزند شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نزدیک به ۸۰۰۰ نفر را به استخدام دولتی درآورده‌ایم.
رییس بنیاد شهید: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات اشتغال نداریم
به گزارش ایصال نیوز، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در دیدار نماینده ولی فقیه استان خوزستان با اشاره به اینکه از سال گذشته اعتبار تخصیص یافته به عنوان تسهیلات اشتغال هفت برابر شده توضیح داد: اگر فردی بخواهد کار جدیدی را شروع کند و اشتغال داشته باشد هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات به او نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم دولت برای ایجاد اشتغال اعطای تسهیلات با سود چهار درصد است گفت: به همین منظور ۱۵۰ میلیون تومان به شغل‌های خرد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان برای ایجاد شغل‌های کلان وام خواهیم داد.

او افزود: با توجه به درخواست‌ها می‌توانیم ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به متقاضیان برای ایجاد شغل‌های کلان وام دهیم اما منوط به اینکه حتما ایثارگر باشند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه مشکلات این حوزه با استخدام دولتی برطرف نمی‌شود تصریح کرد: به‌رغم تلاش همکاران برای استعدادیابی، آموزش و هدایت شغلی متاسفانه تا به حال فرهنگ کارآفرینی رواج پیدا نکرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه شناسایی عوامل موثر در ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه و نیز ویژگی های منحصربفرد کارآفرینان در سازمان شغلی افراد مهم است خاطرنشان کرد: عنصر کارآفرینی به عنوان موتور حرکتی برای توسعه اقتصادی و از سویی پرورش‌ و تقویت و روحیه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در نیروی انسانی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی مانند شهدای امنیت و شهدای نیروهای دیگر که در حادثه‌ای کشته می‌شوند طبق قانون اگر به دست نیروهای معاند کشته شده باشند و در صورت تایید وزارت اطلاعات شهید محسوب می‌شوند.

او با اشاره به موضوع انتصابات مدیران دولتی تاکید کرد: برای انتصاب مدیران در دولت فعلی نهادسازی انجام شده و قواعد بسیار مهم و سختگیری برقرار است به شکلی دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت جدی و همه جانبه برای انجام هر گونه اقدام و تصمیم بر مدیران عرصه‌های مختلف نظارت دارند.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دریافت اطلاعات خانواده‌ها از پایگاه رفاهی ایرانیان در سال گذشته گفت: بر اساس آمار دریافت شده سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جامعه هدف که ۹۰۰ هزار خانوار هستند تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور از میان این مجموعه‌ کمتر از ۹۰ هزار خانوار در اطلاعات به دست آمده شناسایی شدند که به کمک خاص و ویژه نیاز داشتند.

او با اظهار اینکه فقط ۳۳ درصد مراجعان ما از طریق سامانه‌ها خدمات دریافت می‌کنند گفت: این امر دلیل عدم باور آن ها است و اینکه اکثر افراد به مراجعه حضوری اعتقاد ندارند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دولت در حوزه کمک به ایثارگران اقدامات موثری انجام داده یادآوری کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته صددرصد منابع بنیاد شهید افزایش پیدا کرده و بسیاری از حقوق‌ها نیز نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ در صد رشد پیدا کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات موجود در جامعه ممکن است این افزایش حقوق‌ها نیز کافی نباشد بیان کرد: در لایحه بودجه امسال و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال آینده رشد ۵۰ درصدی حقوق افراد این مجموعه در نظر گرفته شده و امید است مجلس برای اجرای این برنامه به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در ارایه خدمات لازم محدودیت وجود دارد گفت: برای برخی حوزه‌ها از لحاظ قانونی نمی‌توانیم خدمت ارایه دهیم و به همین دلیل سایر نهادها و دستگاه ها باید به ما کمک کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه در برخی مواقع دولت و مجلس برای اینکه اقدامات لازم را انجام دهند با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند افزود: به همین دلیل بعضی از وظایف قانونی معطل مانده‌اند. به عنوان مثال در استان خوزستان تقریبا یک ـ سوم ایثارگران زمین دریافت کرده و مابقی که باید زمین خود را طبق حقوق خود دریافت می‌کردند باقی مانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کمک به مدیران بنیاد و پیگیری حقوق ایثارگران در دستگاه‌ها باید همکاری شود گفت: در موقعیت‌هایی که کاری از بنیاد و دستگاه‌ها برنمی‌آید این موضوع به عنوان یک مسؤولیت اجتماعی باید در نظر گرفته شود و مردم کمک کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بنا بر هماهنگی‌های انجام شده از استان‌های مختلف کشور بازدید می‌کنیم توضیح داد: معمولا در حوزه‌های مربوط به ایثار و شهادت برنامه‌ریزی‌ها برای سفرهای استانی انجام می‌گیرد تا عزیزانی که نیاز به مراجعه به مدیران ملی دارند در استان خودشان پاسخ دریافت کنند.

او گفت: لازم به ذکر است که در دوره بازدید از استان‌ها تمامی اختیارات رییس سازمان در حوزه جامعه هدف به مدیران کل استان‌ها تفویض شده و تمامی منابعی که در ستاد بوده نیز بنا به سرانه بین استان‌ها تقسیم شده و اختیار ویژه‌ای نداریم که نیاز به مراجعه به ما وجود داشته باشد. اما با این حال این امر به لحاظ سنتی و طبق عادت اجرا می‌شود.

همچنین سید محمدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با بیان اینکه خانواده معظم شهدا از بهترین و عزیزترین سرمایه خود در راه اسلام گذشتند گفت: خانواده‌های معظم شهدا پدران و فرزندان خود را در راه انقلاب اسلامی فدا کردند تا امروز ما در آسایش و امنیت به سر ببریم.

وی ادامه داد: خانواده‌های ایثارگر عزیزان، بزرگان و معلمان ما هستند و این وظیفه ماست که در حد توان این قانون را پیاده کنیم تا حداقل ایجاد اشتغال برای این عزیزان انجام شود.

او با اشاره به اینکه اولویت رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر سخن و حدیثی معیشت مردم است تاکید کرد: باید سهمیه‌ای در جامعه هدف برای ایجاد اشتغال تخصیص یابد که با حمایت از فشارهای اقتصادی کاسته شود.

موسوی‌فرد گفت: انقلاب، استقلال و سرفرازی ایران اسلامی ما مرهون دلاوری فرزندان عزیز این مرز و بوم است؛ آنهایی که چه در دوران نهضت انقلاب اسلامی و چه در دوران جنگ تحمیلی سلامت خود را تقدیم این انقلاب و نظام و کشور کردند.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهیدان عزیزانی هستند که سختی‌ها را با صبرشان تحمل می‌کنند و برای ما درس صبر، مقاومت و ایستادگی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مطالبه ما از دولت این است که آنچه می‌تواند در جامعه تحول ایجاد کند تاکید کرد: استخدام جوانان انقلابی و دلسوز برای مدیریت‌ است تا بتوانند در میدان وارد شوند و با مردم و برای مردم کار انجام دهند./ایسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما