plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۲۹۶۷۹

آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در اصفهان

نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور حدود ۵۶ هزار داوطلب پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه در ۲۱ شهر استان اصفهان برگزار می‌شود و مسوولان از اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین امنیت و آسایش داوطلبان و خانواده‌های آنها در این ایام خبر دادند.
آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت نخست آن پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه امسال و نوبت دوم در تیر سال آینده برگزار خواهد شد.

حدود ۹۷۹ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری۱۴۰۲ در کشور ثبت نام کردند که حدود ۶ درصد از آنها یعنی نزدیک به ۵۶ هزار داوطلب از استان اصفهان هستند.

از بین داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری در استان اصفهان، بیشترین داوطلبان با سهم حدود ۵۰ درصدی مربوط به گروه علوم تجربی هستند و حدود ۲۵ هزار داوطلب در این گروه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

همچنین حدود ۱۵ هزار نفر در گروه علوم انسانی، ۹ هزار نفر در گروه علوم ریاضی، چهار هزار نفر در گروه زبان و سه هزار نفر در گروه هنر در نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۲ در استان اصفهان ثبت نام کرده اند.

به گفته رییس دانشگاه اصفهان و رییس ستاد آزمون های استان، در مجموع ۵۵ هزار و ۹۴۸ نفر داوطلب نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی امسال در این استان به رقابت می پردازند.
حسین هرسیج روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این آزمون در ۲۱ شهر و ۲۸ حوزه در سطح استان برگزار خواهد شد، افزود: آزمون سراسری در کلانشهر اصفهان در پنج حوزه و آزمون گروه علوم تجربی که بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به آن است، صبح پنجشنبه برگزار می شود.
رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۲ در فصل سرما برگزار می شود، تصریح کرد: تامین آسایش و آرامش داوطلبان و همچنین خانواده های آنها که ممکن است داوطلبان را تا محل حوزه امتحانی همراهی کنند، مورد تاکید است و در همه حوزه های امتحانی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

هماهنگی برای تامین امکانات برای خانواده‌های داوطلبان

هرسیج با قدردانی از همراهی نهادها و دستگاه های اجرایی مختلف در این زمینه و برگزاری بهتر آزمون، اضافه کرد: با هماهنگی با بخش های مختلف بویژه فرمانداران شهرستان ها، مقرر شد که در خارج از حوزه های امتحانی برای خانواده ها، تمهیدات و امکاناتی برای استقرار همراه با وسایل گرمایشی و پذیرایی در نظر گرفته شود.

رییس دانشگاه اصفهان همچنین با بیان اینکه احتمال دارد اینترنت در محل حوزه های امتحانی، محدودسازی یا قطع شود، تاکید کرد: همه مسائل امنیتی و حفاظتی برای برگزاری آزمون و به حداقل رساندن تخلف های احتمالی با هدف رقابت عادلانه در نظر گرفته شده است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان نیز گفت: بیشترین تعداد داوطلبان استان مربوط به شهرستان اصفهان با ۲۴ هزار داوطلب است.

رضاعلی نوروزی اظهار داشت: با توجه به بیشتر بودن تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی، آزمون این گروه در شهرستان اصفهان در پنج حوزه شامل دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان، آزاد اصفهان (خوراسگان)، پیام نور و شهید اشرفی اصفهانی برگزار می‌شود..

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود؛ روز پنجشنبه ۲۹ دی صبح آزمون گروه علوم تجربی و بعدازظهر، گروه زبان های خارجی و صبح روز جمعه ۳۰ دی آزمون گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی و در بعدازظهر آن روز آزمون گروه هنر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما