plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۲۹۶۷۷

اوکراین از اروپا خواست تحریم‌های جدیدی علیه ایران و روسیه وضع کنند

دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین از اتحادیه اروپا خواست تا دهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را وضع کرده و تحریم‌های جدیدی ضد ایران اعمال کند.
اوکراین از اروپا خواست تحریم‌های جدیدی علیه ایران و روسیه وضع کنند
به گزارش ایصال نیوز، کولبا چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: پیشنهاد مجارستان برای رفع تحریم علیه ۹ تن از نزدیکان پوتین غیرقابل قبول است. در عوض، اتحادیه اروپا باید دهمین بسته تحریمی خود را علیه روسیه و قلب جنگی‌اش با شدت بیشتری اعمال کند.

وی خواستار اعمال «تحریم‌های شدید علیه صنایع موشکی/پهپادی، افراد، بخش انرژی، بانک‌ها، رسانه‌ها و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات» شد.

کولبا همچنین برای اتحادیه اروپا تعیین تکلیف کرد که «تحریم‌های جدیدی علیه ایران» اعمال کند.

پس از آغاز جنگ اوکراین و روسیه که نزدیک به ۱۱ ماه از آن می‌گذرد، اتحادیه اروپا در ابتدا یک جبهه متحد علیه مسکو تشکیل داد و به سرعت تحریم‌هایی را در زمینه‌های مختلف از جمله بخش نفت‌وگاز علیه روسیه اعمال کرد.

اتحادیه اروپا تاکنون ۹ بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده و بخش‌های وسیع اقتصادی و شمار زیادی از دولتمردان و بازرگانان نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرده است.

دولت روسیه در پاسخ به نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو، شمار دیگری از مقام‌های اروپایی را تحریم کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای همچنین اقدام اتحادیه اروپا را در زدن برچسب «حامی تروریسم» به دولت مسکو، محکوم کرد.

بنا به اعلام دولت روسیه، همچنین مسئولان نهادهای انتظامی اتحادیه اروپا که در آموزش نیروهای مسلح اوکراین مشارکت داشته‌اند، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بازرگانی اروپایی که تولید کننده و یا تامین کننده تجهیزات نظامی و تسلیحاتی به اوکراین هستند و یا آن دسته از شهروندان اروپایی که لفاظی‌هایی علیه روسیه به زبان آورده باشند، تحریم می‌شوند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما