plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۸۳۶۶

ایران-انگلیس؛ نبرد یوز و شیر در روز دوم جام‌جهانی

در مهم‌ترین دیدار روز دوم جام جهانی، شاگردان کی‌روش و ساوتگیت به مصاف هم خواهند رفت. روزنامه الوطن قطر براین باور است که امید و آرزو سلاح اصلی ایران برای خلق سورپرایز در دیدار برابر انگلیس است.الرای قطر هم نوشت: امید ایران به آزمون است.
ایران-انگلیس؛ نبرد یوز و شیر در روز دوم جام‌جهانی
به گزارش ایصال نیوز، روز دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با ۳ دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز دوشنبه به مصاف تیم ملی انگلیس می‌رود.

این دو تیم در گروه دوم این رقابت‌ها قرار دارند و در دیگر دیدار این گروه، آمریکا برابر ولز به میدان می‌رود.

ایران – انگلیس، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه خلیفه الریان

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین و مهم‌ترین دیدار مرحله گروهی خود برابر انگلستان قرار می‌گیرد.

ملی‌پوشان ایران در حالی در ششمین جام جهانی خود به مصاف این حریف اروپایی می‌روند که نخستین بار است ایران و انگلیس برابر هم قرار می‌گیرند.

تیم ملی ایران تاکنون ۴۵ بار در دیدارهای دوستانه و رسمی به مصاف تیم‌های اروپایی رفته که تنها ۱۸ بار توانسته به پیروزی برسد. تیم ملی در تاریخ جام‌های جهانی نیز ۷ بار به مصاف اروپایی‌ها رفته که تاکنون بردی برابر اروپایی‌ها نداشته و شش شکست و یک تساوی برابر پرتغال حاصل کار یوزها بوده است.

تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۲، ۹ دیدار برگزار کرده که حاصل آن ۵ پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست بوده است.

بهترین نتیجه ایران در تاریخ جام‌های جهانی در دوره گذشته رخ داد که تیم ملی فوتبال ایران با ۴ امتیاز پس از اسپانیا و پرتغال سوم شد و فرصت صعود را از دست داد.

این شانزدهمین دوره حضور سه‌ شیر در جام جهانی است و بهترین عملکرد آن‌ها در سال ۱۹۶۶ بود که جام در همین کشور برگزار شد و آن‌ها با شکست آلمان غربی، قهرمان این رقابت‌ها شدند. انگلیسی‌ها دوره پیش نیز عملکرد نسبتا خوبی داشتند و به رده چهارم رسیدند. جیمز مدیسون، هافبک لسترسیتی این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داد.

نکته جالب درباره تیم ملی انگلیس این است که به جز جود بلینگهام، هافبک دورتموند، سایر بازیکنان این تیم در لیگ برتر این کشور توپ می‌زنند.

تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۲۲ هشت بازی برگزار کرده که حاصل آن ۲ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست بوده است.

مهدی طارمی، مهاجم پورتو ستاره تیم ملی در این مسابقات است و در سوی دیگر،انگلیسی‌ها دل‌شان را به ساق‌های هری کین، کاپیتان این تیم خوش کرده‌اند.

 سلاح ایران برابر انگلیس از نگاه روزنامه قطری

روزنامه الوطن قطر براین باور است که امید و آرزو سلاح اصلی ایران برای خلق سورپرایز در دیدار برابر انگلیس است.

الوطن نوشت؛ در یکی از بازی های حساس مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی فوتبال انگلیس به مصاف ایران خواهد رفت. انگلیس شانس اصلی صعود از این مرحله است و وقتی قرعه کشی انجام شد هواداران تیم نفس راحتی کشیدند چرا که صعود خود را به عنوان تیم نخست به دور بعد باتوجه به قرعه ای که داشتند قطعی می دانستند.

روزنامه الوطن با تیتر" انگلیس از سورپرایز می ترسد" نوشت: تیم ملی فوتبال انگلیس اصلا دوست ندارد که در بازی نخست با غافلگیری مواجه شود و برابر ایران امتیاز از دست دهد. هواداران تیم امید زیادی دارند که دومین قهرمانی خود را در تاریخ جام جهانی به دست آورند و به همین خاطر امید زیادی به این تیم دارند اما انگلیس در گام نخست به بلند پروازی ایران برخورد کرده است. ایران که ششمین حضورش در جام جهانی را تجربه می کند امید زیادی به تاریخ سازی دارد.

در ادامه گزارش الوطن آمده است: تیم کی روش مجهز به سلاح امید و آرزو است. بلند پروازی آنها صعود به دور بعد برای نخستین بار در تاریخ است. تیم ملی فوتبال ایران که سومین حضور پیاپی خود را در جام جهانی با کی روش تجربه می کند قصد دارد که در نخستین بازی شگفتی خلق کند و این چیزی نیست که انگلیسی ها دوست داشته باشند.

الرای: امید ایران به آزمون است

روزنامه قطری الرای براین باور است که امید ایران برای نتیجه گرفتن برابر انگلیس به سردار آزمون است.

الرای نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف انگلیس خواهد رفت. امید ایران برای درخشش و نتیجه گرفتن در این بازی به مسی فوتبال این کشور یعنی سردار آزمون است که باید در این آزمون سخت جواب پس بدهد. آزمون در فصل جاری برای بایر لورکوزن به میدان رفت البته او به خاطر آسیب دیدگی بازی‌های اخیر این تیم در بوندسلیگا را از دست داد و حتی پیش‌بینی می‌شد که نتواند در جام جهانی هم به میدان رود اما در نهایت در فهرست کارلوس کی‌روش قرار گرفت.

سردار آزمون در تمرین ایران بدون مشکل حضور داشته است و این نشان می‌دهد که او مشکلی برای حضور در دیدار برابر انگلیس نخواهد داشت.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما