plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۲۷۰۴۸
پس از ادای نماز جمعه در مسجد «حضرت علی»

اردوغان: تا کنون 4 میلیون تن غلات اوکراین در کریدور غلات جابجا شده است

یکی از اسرای روس به درخواست پوتین به کشورش تحویل داده شد
رئیس جمهور ترکیه در زمینه انتقال غلات اوکراین گفت: پس از گام‌های ترکیه، تا کنون 4 میلیون تن غلات در کریدور غلات جابجا شده و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد. اکثر این کشتی‌ها متعلق به اوکراین بوده و اکنون انتقال کشتی‌های روسیه نیز مطرح است به ویژه محموله‌های کود روسیه که از همه مهمتر است. با آغاز این روند معضلات کشورهای فقیر و کم توسعه در این زمینه نیز تا حدودی رفع خواهد شد.
اردوغان: تا کنون 4 میلیون تن غلات اوکراین در کریدور غلات جابجا شده است
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران پس از ادای نماز جمعه در مسجد «حضرت علی» در اسکودار استانبول در ارتباط با تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین در نتیجه میانجی‌گری ترکیه گفت: دو کشور اسامی 200 نفر را اعلام کردند. این اسامی در دست ما است. آن‌ها در کنترل و مهمان ما هستند. یکی از آن‌ها بنا به درخواست و اصرار جناب پوتین به روسیه تحویل داده شد.

اردوغان همچنین در زمینه انتقال غلات اوکراین و روسیه گفت: پس از گام‌های ترکیه تا کنون 4 میلیون تن غلات در کریدور غلات جابجا شده و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد. اکثر این کشتی‌ها متعلق به اوکراین بوده و اکنون انتقال کشتی‌های روسیه مطرح است. به ویژه محموله‌های کود روسیه که از همه مهمتر است. با آغاز این روند معضلات کشورهای فقیر و کم توسعه در این زمینه نیز تا حدودی رفع خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در ارتباط با نشست نهادهای اقتصادی ترکیه در خصوص استفاده از «میر کارت روسیه» و بررسی جایگزین‌های دیگر در این زمینه بیان کرد: این نشست صرفا برای مسئله «میر کارت» برگزار نخواهد شد. در این زمینه ابزار‌های جایگزین‌ بررسی خواهد شد.

اردوغان در زمینه گام یونان برای تشکیل سازمان ارتباطات گفت: سازمان ریاست ارتباطات، روابط موثری با تمامی جهان برقرار و آن را مدیریت می‌کند. آن‌ها ما را مانند یک واگن از عقب دنبال می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص استقبال مردم حاضر در پارک مرکزی نیویورک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: به کسانی که می‌خواهم از آن‌ها به عنوان دوستان یاد کنم، از نقاط مختلف جهان در آنجا حضور داشته و بیش از انتظارات به ما علاقه نشان دادند. این نشان می‌دهد که در جهان دوست‌داران زیادی داشته و دیگاه مثبتی نسبت به ما دارند. این هم مصداق بارز جایگاه ترکیه در جهان است./آنا تولی 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما