plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
کد مطلب : ۲۶۹۶۶
در مجمع عمومی سازمان ملل

صدراعظم آلمان: پوتین باید بداند که در اوکراین پیروز نخواهد شد

آلمان به دولت کی‌یف کمک خواهد کرد
اولاف شولتس در سخنرانی خود در سازمان ملل از سیاست‌های ولادیمیر پوتین بشدت انتقاد کرد و گفت: پوتین بداند در اوکراین پیروز نخواهد شد.
صدراعظم آلمان: پوتین باید بداند که در اوکراین پیروز نخواهد شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهاراتی را علیه روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور مطرح کرد.

وی گفت: پوتین تنها در صورتی از «جاه طلبی‌های امپراتوری" خود - که خطر نابودی اوکراین و روسیه را تشدید می کند - دست می‌کشد که بداند در اوکراین پیروز نخواهد شد.

شولتس در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انتقاد از پوتین گفت: «به همین دلیل است که ما هیچ صلحی را که روسیه دیکته کند نمی پذیریم و به همین دلیل است که اوکراین باید بتواند با حمله روسیه مقابله کند.»

صدراعظم آلمان مدعی شد بازگشت امپریالیسم، با عملیات نظامی پوتین علیه اوکراین، فقط یک فاجعه برای اروپا نبود، بلکه برای نظم صلح جهانی مبتنی بر قوانین یک تهدید بود.
او از سازمان ملل خواست در برابر کسانی که ترجیح می دهند جهانی داشته باشند که در آن «قوی ها بر ضعیف حکومت می کنند» بایستد.

متحدان غربی از زمانی که کرملین عملیات نظامی خود را به اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز کرد، برای نفوذ دیپلماتیک با روسیه در حال رقابت هستند.

شولتس اعلام کرد که برلین میزبان کنفرانسی در مورد بازسازی اوکراین در 25 اکتبر خواهد بود.

شولتز گفت که آلمان در تأمین «هزینه هنگفت بازسازی کشور» به دولت کی‌یف کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما