plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۶۹۰۶

کمیسیون اروپا به دنبال تعلیق بودجه اروپایی مجارستان است

کمیسیون اتحادیه اروپا روز یکشنبه پیشنهاد کرد که کمک مالی هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی بروکسل به مجارستان به دلیل «خطرات ناشی از فساد مالی» به حالت تعلیق درآید.
کمیسیون اروپا به دنبال تعلیق بودجه اروپایی مجارستان است
پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه ارائه شده است. یوهانس هان، کمیسر بودجه و اداری اتحادیه اروپا در نشستی خبری گفت: «مجارستان متعهد شده است تا تدابیر لازم برای اصلاح امور را اجرا کند و نتیجه را تا ۱۹ نوامبر به کمیسیون اطلاع دهد. ما شرایط را پس از آن بار دیگر ارزیابی می‌کنیم و براساس آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

اتحادیه اروپا پیش از این در ماه آوریل برای اولین بار ساز و کاری را فعال کرده بود که می‌تواند به قطع  بودجه اروپایی مجارستان بیانجامد. 

تصمیم نهایی در زمینه تعلیق کمک مالی به مجارستان با شورای اتحادیه اروپا خواهد بود که یک ماه برای تصمیم‌گیری در این زمینه مهلت دارد. این مهلت در صورت لزوم می‌تواند دو ماه بیشتر شود. 

دولت ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان پیش از این در واکنش به نگرانی‌های بروکسل در زمینه فساد مالی و استقلال قضایی در این کشور برنامه‌های خود را در این باره اعلام کرده بود. ایجاد «نهادی مستقل» برای مقابله با فساد مالی از جمله این برنامه‌ها است. 

بحث بر سر تعلیق بودجه اروپایی مجارستان در حالی به شورای اتحادیه اروپا کشیده می‌شود که بوداپست همچنان به دلیل نگرانی‌های بروکسل در زمینه رعایت حکومت قانون در مجارستان کمک مالی خود در چهارچوب طرح احیای اقتصادی اتحادیه اروپا را دریافت نکرده است. این طرح پس از شیوع ویروس کرونا به تصویب رسید و مجارستان تنها کشوری است که هنوز سهم خود را دریافت نکرده است./یو رو نیوز
 
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما