plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۲۶۸۹۰

حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در مرز سوریه و عراق

به دنباب انتقال بیش از ۱۰۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی و خودروهای نظامی ارتش آمریکا از عراق به خاک سوریه، منابع خبری شنبه شب از حملات راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در مرز سوریه با عراق خبر دادند.
حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در مرز سوریه و عراق
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نیروهای آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته با ۲ کاروان نظامی، بیش از ۱۰۰ کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات لجستیکی از عراق وارد سوریه کردند.

بر اساس این گزارش، یک کاروان متشکل از ۵۰ کامیون حامل بلوک‌های سیمانی و دیوارهای پیش ساخته، اتاق‌های نگهبانی و خودروهای نظامی «پانزر» وارد شهر «الحسکه» شد و از آنجا به سمت پایگاه‌های آمریکایی که در مجاورت میدان نفتی «العمر» واقع در جنوب این شهر استقرار دارند، حرکت کردند.

این گزارش می‌افزاید، کاروان دیگری نیز با ۵۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی وارد پایگاه «تل بیدر» در شمال شهر الحسکه شده است.

از سوی دیگر، بامداد امروز یکشنبه کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» گزارش داد مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه «الشدادی» واقع در نوار مرزی عراق - سوریه هدف حملات شدید راکتی قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.

این حمله در حالی صورت گرفته که جمعه شب جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در دمشق از جمله فرودگاه بین المللی این شهر را هدف قرار داده بودند.

چهارشنبه گذشته نیز رسانه‌ها از وقوع انفجار در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور جایی که در اشغال نیروهای آمریکایی است، خبر داده بودند.

بزرگترین پایگاه‌های آمریکایی در کنار حوزه نفتی العمر در شرق استان دیر الزور قرار دارد. حوزه نفتی العمر بزرگترین حوزه نفتی سوریه است. اشغالگران آمریکایی در چند سال اخیر اقدام به سرقت منابع نفتی سوریه کرده‌اند.

آمریکایی‌ها از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، با سوء استفاده از شرایط جنگ داخلی و جولان گروه‌های تروریستی که عمدتا توسط خودشان در سوریه ایجاد شده است، سال‌هاست که از میادین نفتی در شمال و شرق این کشور اقدام به سرقت نفت می‌کنند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما