plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۴۴۷۱
در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت

وزیر فرهنگ: با ورود کشور به بحران‌های اقتصادی شاهد شکاف در حوزه دولت و ملت بودیم

وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ نابسامان بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال ۹۷ با ورود کشور به بحران‌های اقتصادی شاهد شکاف در حوزه دولت و ملت و کاهش اعتماد عمومی به دولت بودیم و این موضوع سرمایه اجتماعی ما را تهدید می‌کرد...مردم در حوزه اقتصادی دچار مشکلات هستند اما دولت سیزدهم همه توان خود را برای باز کردن گره‌ها به کار گرفته است.
وزیر فرهنگ: با ورود کشور به بحران‌های اقتصادی شاهد شکاف در حوزه دولت و ملت بودیم
به گزارش ایصال نیوز، «محمدمهدی اسماعیلی» روز دوشنبه در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ شاهد وضعیت نابسامان اجتماعی و سیاسی در کشور بودیم و تبیین شرایط امروز ما نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن وضعیت دو مقطع قبل و بعد از انتخابات باشد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: از سال ۹۷ با ورود کشور به بحران‌های اقتصادی شاهد شکاف در حوزه دولت و ملت و کاهش اعتماد عمومی به دولت بودیم و این موضوع سرمایه اجتماعی ما را تهدید می‌کرد.

اسماعیلی با بیان این‌که در آن مقطع امید به آینده دچار تضعیف شده بود و دولت را با عنوان کم تحرک می‌شناختند، تصریح کرد: میزان محبوبیت رئیس دولت قبلی بین ۵ تا ۷ درصد رسیده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دوران حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضاییه، کارآمدی این دستگاه و اعتماد عمومی به آن افزایش یافت و ایشان به دلیل تحول در دستگاه قضایی مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد که آیت‌الله رئیسی در تداوم همین محبوبیت، با فاصله بسیار زیادی ‌از رقبایش با اقبال مردمی در صحنه انتخابات روبه‌رو و رئیس جمهور منتخب ملت شد.  

وی ادامه داد: شعار دولت مردمی و ایران قوی را آیت‌الله رئیسی با احتساب همه مشکلات و مسائل در کارزار انتخابات مطرح کرده بود.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که آیت‌الله رئیسی دولت را در شرایطی ناهموار تحویل گرفته است، اظهار داشت: دولت گذشته دولتی نشسته بود اما دولت سیزدهم پُرکار است.

اسماعیلی افزود: امروز همگان تحول را در دولت مردمی می‌بینند و سفرهای استانی و حضور کشورهای همسایه و تعاملات منطقه‌ای ایران در حوزه سیاست خارجی سند این سخن است.

وی با بیان این‌که مردم در حوزه اقتصادی دچار مشکلات هستند اما دولت سیزدهم همه توان خود را برای باز کردن گره‌ها به کار گرفته، تصریح کرد: مسیر دشواری پیش روی دولت است اما دولت نقطه اتکا خود را بر حل نظام مسائل بنا نهاده و جامعه ایران می‌تواند با دولت مردمی موانع را رفع کند.

همایش یک‌روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همکاری مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم، نخبگان، استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» این همایش به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در کارگاه «حکمرانی مردمی در اقتصاد» نیز «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی پاسخگوی سؤالات دبیر و مهمانان این نشست بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما