plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۲۴۳۹۶

مرتضوی: سفر رئیس جمهور به اصفهان نویدبخش یک رویداد موثر و کارآمد برای استان است

استاندار اصفهان گفت: سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به اصفهان نوید یک رویداد موثر و کارآمد برای این استان است.
مرتضوی: سفر رئیس جمهور به اصفهان نویدبخش یک رویداد موثر و کارآمد برای استان است
به گزارش ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت، افزود: رییس جمهور و هیات وزیران روز پنجشنبه به استانی آمدند که دارای ۲۸ شهرستان، ۱۱۶ شهر، ۹۰۰ روستا، ۲۳ هزار شهید، ۵۱ هزار جانباز و سه هزار و ۵۰۰ آزاده است و هر کاری که برای مردم انجام دهیم در قبال این ایثار خیلی کار خاصی نشده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته بدلیل سوء مدیریت در برخی بخش ها، مردم نسبت به برخی از سیاست ها آزرده خاطر شدند، اظهار داشت: نخستین و مهمترین مساله استان، موضوع آب است که مشکلات عدیده ای در حوزه معیشت، فرونشست، اقتصاد، برخی از ناهنجاری ها و مسائل اجتماعی بر استان تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر استفاده از تدبیرهای کوتاه مدت برای حل کردن مساله آب استان لازم است در قالب یک طرح جامع و با حمایت کامل و پشتیبانی قاطع دولت در منطقه فلات مرکزی کاری کنیم که مشکل برای همیشه برطرف شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دولت برای ساماندهی زاینده رود، تشکیل ستاد ساماندهی زاینده رود و اجرای طرح های مختلفی که از زمان گذشته می توانست به کمک فلات مرکزی بیاید و طرح هایی که وزیر نیرو روی آن کار می کند باید همت جدی داشته باشد تا در این دوره شاهد مشکلات نباشیم.

وی، یکی دیگر از چالش های مهم استان را مسائل بانکی، گمرکی و مالیاتی دانست و گفت: با توجه به فرسوده بودن برخی از صنایع نیاز است که مصوبات مرتبط برای شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان بمنظور تسهیل و نوسازی صنایعی که مشکلات عدیده برای هوا و تولید استان تحمیل کرده اند اجرا شود.

مرتضوی با تاکید بر لزوم استرداد طلب های مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت یا تهاتر مطالبات چند صد میلیاردی برخی از واحدهای تولیدی از شرکت های دولتی، حمایت از صنعت ماشین‌سازی و افزایش اختیارات استان در حوزه پولی و بانکی، تصریح کرد: لازم است اختیارات سقف پرداختی بانک ها به ۱۰ برابر وضع موجود افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد جاده های استان از سایر جاده ها فرسوده تر است، گفت: برای تصویب طرح های پشتیبانی و ترمیم جاده های استان در سفر رییس جمهور بر سر سه هزار میلیارد تومان توافق شد که درخواست داریم همان عدد مورد توافق در مصوبه بیاید.

مرتضوی با تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر طرح قطار تندروی اصفهان - تهران، افزود: بخشی قابل توجهی از بودجه کشور در این طرح هزینه شده اما هنوز بهره برداری نشده است که امیدواریم هرچه زودتر این امر محقق شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت ما در بخش آموزش و پرورش خیلی خوب نیست و با کمبود ۱۶ هزار نیرو مواجه هستیم، گفت: ما سه هزار و ۲۰۰ کلاس فرسوده، ۳۸ کلاس کانکسی و ۱۵۲ کلاس سنگی در استان داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۳۱ درصد از اعزامی های دوران دفاع مقدس از استان اصفهان بوده است، خاطرنشان کرد: ما حجم عظیمی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران داریم که باید به مطالبات و انتظارات آنها رسیدگی کرد.

وی وضعیت آلودگی هوا در اصفهان را اسفناک خواند و ادامه داد: برای برطرف شدن این معضل به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی آن نیاز داریم که اگر اتفاق بیفتد باری از دوش استان برداشته می شود.

مرتضوی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت های زیادی در زمینه صنایع دستی و گردشگری دارد، گفت: کارگره اقتصاد گردشگری در استان تشکیل شده و اگر منطقه دیپلماتیک برای مراودات بین المللی نیز تصویب و ایجاد شود کار بزرگی در جهت بهره برداری از این ظرفیت ها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه شورای اداری بدلیل جمع شدن همه مسوولان، فرصت ارزشمندی است، اظهار داشت: اما دربیشتر این جلسه ها فقط چند نفر سخنرانی می کنند اما هیچ موضوعی مطرح نمی شود که درباره آن بحث شود تا نتیجه و کاری به دست آید.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه برخی از جلسه های شورای اداری بی روح است و همه مسوولان باید به جلسه بیایند درحالیکه ممکن است موضوع جلسه به برخی از آنها ربطی نداشتی باشد، افزود: در جلسه اخیر شورای اداری اصفهان موضوعی در نظر گرفته و مدیران مرتبط درباره آن صحبت کردند تا نتیجه ای به دست بیاید.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم در رفتار و آداب خود به بزرگان کشور نگاه می کنند ، تاکید کرد: مدیرانی که می خواهند دیگران در راه راست حرکت کنند اول باید خودشان مستقیم حرکت کنند.

امام جمعه اصفهان افزود: اگر کسی بخشی از کار مردم را به عهده بگیرد و در را روی مردم و حاجت آنها ببندد از رحمت خدا دور است تا موقعی که در را باز کند و برای اینکه دین اسلام در دنیا الگو باشد باید خود کارگزاران ما الگو باشند.

رییس جمهو و برخی از اعضای دولت روز پنجشنبه ۲۶ خرداد در بیست و پنجمین سفر استانی خود به استان اصفهان سفر کردند.

انتهای پیام/*
۸
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما