plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۲۳۷۲۶
در آیین بهره برداری از پالایشگاه قیر ارومیه

وزیر راه و شهرسازی: دولت متعهد به ساخت یک میلیون مسکن در سال است

در این شرایط اقتصادی، جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در وزارتخانه در دو حوزه راه و مسکن مشغول کار هستیم، گفت: در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت سالیانه یک میلیون مسکن باید بسازیم.
وزیر راه و شهرسازی: دولت متعهد به ساخت یک میلیون مسکن در سال است
به گزارش ایصال نیوز، رستم قاسمی روز جمعه در آیین بهره برداری از پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم افزود: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستاجر داریم که حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد این خانوارها مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این چهار سال ۴ میلیون واحد مسکن بسازیم.

قاسمی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان‌های پیش رو است و در آذربایجان غربی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن عملیات اجرایی‌شان از امروز شروع خواهد شد که تقریبا به میزان نصف نیازهای ۴ ساله مردم، ثبت نام کننده داریم.  

وی ادامه داد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتری زمین مساکن مورد نظر تامین و ساخت واحدها شروع شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری گفت: وضعیت راه‌های استان چندان مناسب نیست و یک عقب ماندگی در مقایسه با شاخص‌های کشوری دارد. که با اختصاص اعتبار مدنظر در این سفر، امیدواریم تحول خوبی انجام شود.

قاسمی اضافه کرد: امیدواریم در حوزه راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم البته در این شرایط اقتصادی جامعه جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی در خصوص پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم ارومیه هم اظهار کرد: این پالایشگاه نقش خوبی در توسعه و بهسازی راه‌های استان می‌تواند داشته باشد که امیدواریم برای استان منشا خیر و برکت باشد.

قاسمی با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر افزود: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم یک تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرای طرح نهضت ملی پیش بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه سازی نیست بلکه شهر سازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمام امکانات در بخش‌های بهداشتی، آموزشی و ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما