plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۳۵۹۶
شهردار منطقه یک تهران خبر داد

سازه غیرمجاز مجتمع تجاری پالادیوم در شمال تهران جمع آوری کامل شد

برچیدن سازه ای به ابعاد ۴۱ متر طول و عرض معادل ۶ تا ۸ متر
شهردار منطقه یک تهران اعلام کرد: سازه ۱۰۰ تنی مجتمع تجاری پالادیوم در شمال تهران با کار شبانه روزی ۹۰۰ متخصص، کارشناس و عوامل فنی با گذشت نزدیک به دو ماه با مهندسی معکوس جمع آوری کامل شد.
سازه غیرمجاز مجتمع تجاری پالادیوم در شمال تهران جمع آوری کامل شد
به گزارش ایصال نیوز از شهرداری منطقه یک تهران، حمید رضا حاجوی شهردار با بیان مطلب اظهار کرد: مجتمع تجاری پالادیوم در سنوات قبل بدون ملاحظات ترافیکی و محلی با تغییر کاربری از حوزه مسکونی به حوزه تجاری در خیابان الف ساخته شد که  به دلیل تخلفات، کمیسیون ماده ۱۰۰ در چند موضع نکاتی را در قالب رای قطعی به مالکین اعلام کرد.

وی افزود: با اعلام رای قطعی، منطقه یک وارد عمل شد و نسبت به انسداد دو تونل نفر رو و خودرو که در زیرزمین بدون مجوز احداث شده بود پس از تشریفات قضایی و اداری لازم، در ۱۸ اسفند ماه اقدام کرد.

شهردار منطقه یک تهران این اقدام را  یکی از فاخرترین اقدامات فنی شهرداری دانست و گفت: برچیدن سازه ای که به لحاظ فنی ابعادی در حدود ۴۱ متر طول و عرض معادل ۶ تا ۸ متر و همچنین ارتفاع حدود هشت متر و به لحاظ وزنی حدود ۱۰۰ تن بود در حدود دو ماه تلاش شبانه‌روزی همکاران در منطقه به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: این نوع تخلفات ساختمانی به جهت اینکه به لحاظ اصول شهرسازی و معماری تداخلات زیادی را در شهر به همراه دارد زیبنده شهر نیست و شهرداری منطقه یک همه تلاش خود را بکار می بندد تا شاهد اینگونه تخلفات گسترده در شهر که متعلق به همگان هست نباشیم.

 ساخت مجتمع تجاری پالادیوم از سال ۱۳۸۸ کلید خورد و مدت ساخت آن پنج سالی طول کشید. ‌در شهریور ماه سال ۹۳ این مرکز تجاری در منطقه ۱ تهران و در دل زعفرانیه؛ خیابان مقدس اردبیلی، مجاورت محله محمودیه بطور رسمی گشایش یافت.

این مرکز از ۲ ساختمان شمالی و جنوبی تشکیل شده است. ضلع جنوبی پالادیوم در سیزده طبقه و ضلع شمالی آن در یازده طبقه به همراه شش طبقه زیرهمکف طراحی و ساخته شده است.

این پاساژ در دل دو ساختمان خود تعداد ۱۵۰ واحد تجاری را جای داده و ۶ در ورود و خروج در ضلع‌های مختلف ساختمان در نظر گرفته‌ شده است.

پالادیوم در کنار واحدهای تجاری خود سالن ورزشی، استخر، ‌سالن آرایش،  فودکورت و محل نگهداری کودک نیز دارد.

اما حالا پس از پنج سال از بهره برداری رسمی این مجتمع تجاری، ساخت تونل و پل هوایی آن صدای اعتراض مسئولان شهری و برخی اعضای شورای شهر تهران را درآورده است.

از کنار این مجتمع بزرگ و پر زرق و برق که می گذرید، با خود می گویید چگونه در این گذرگاه تنگ و خیابان باریک اجازه ساخت یک مجتمع با ۱۵۰ واحد تجاری و امکانات رفاهی داده شده است؟! سوالی که پاسخ منطقی برای آن نمی توان یافت.

با وجود آنکه این مجموعه پارکینگ دارد اما همسایگان معتقدند ورود و خروج افراد در این محدوده گره ترافیکی ایجاد کرده و برای ساکنان اطراف مشکلات بسیاری را به بار آورده است.

اما اکنون یکی از شعارهای دوره جدید مدیریت شهری برخورد با تخلفات ساختمانی بود که این اقدام با دانه درشت‌ها آغاز شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما