plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۳۴۸۵

استقلال 1 - 0 شهرخودرو؛ سه تعویض طلایی فرهاد گره‌گشا شد

استقلال موفق شد به لطف گل دقایق پایانی آرمان رمضانی، یک بار دیگر فاصله‌اش را با پرسپولیس به عدد 6 برساند. تساوی پرسپولیس در برابر ذوب آهن در اصفهان و پیروزی دیر هنگام استقلال در برابر شهر خودرو بازی های 4 هفته پایانی را همچنان جذاب ومهیج می کند.
استقلال 1 - 0 شهرخودرو؛ سه تعویض طلایی فرهاد گره‌گشا شد
به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه دوشنبه: 19/02/1401 و از ساعت: 20:40 در ورزشگاه آزادی تهران و با داوری حسن اکرمی به مصاف شهرخودرو رفت.

استقلال در این دیدار فوق العاده حساس موفق شد با تک گل دقایق پایانی آرمان رمضانی به برتری دست یابد.

سه تعویص طلایی فرهاد مجیدی روی گل آبی‌پوشان اثر مستقیم گذاشتند.

دقایق ابتدایی بازی با دو موقعیت نصف و نیمه برای هر دو تیم همراه بود که شوت‌های عکاشه و وریا راهی به درون چارچوب نداشت.

در دقیقه 11 ارسلان مطهری می‌توانست دروازه حریف را باز کند. روی اشتباه یوسف بهزادی، ارسلان مطهری با یک توپ ربایی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت که این بازیکن نتوانست دروازه خالی را باز کند و شوت او را مدافع شهر خودرو راهی کرنر کرد.

در ادامه دو تیم بازی سرد و کسل کننده‌ای را به‌نمایش گذاشتند و از معدود فرصت‌های نیمه نخست می‌توان به ضربه سر رودی ژستد روی ارسال جعفر سلمانی و ارسال خطرناک کوین یامگا که از تمامی بازیکنان رد شد، اشاره کرد. در نهایت نیز نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم راهی رختکن شدند.

در آغاز نیمه دوم استقلالی‌ها روی دروازه شهر خودرو خیمه زدند اما هرگز موفق به خلق موقعیت خطرناک نشدند تا اینکه در دقیقه 63 دروازه میهمان تا مرز باز شدن پیش رفت. ارسال دیدنی مهدی‌پور به روی دروازه با ضربه سر خوب محمد دانشگر همراه شد که یوسف بهزادی سنگربان شهر خودرو با واکنشی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد.

استقلال ظرف یک دقیقه، دو موقعیت خطرناک را روی دروازه حریف خلق کرد. ابتدا ضربه سر رودی ژستد را بهزادی مهار کرد و سپس آرمان رمضانی پس از دریافت پاس خوب حسین‌زاده، با چرخشی دیدنی ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که توپ او با برخورد به تیر دروازه راهی بیرون شد.

در حالی‌که شهرخودرو در حال دفاع از تک امتیاز به‌دست آمده بود، بالاخره مقاومت این تیم در دقیقه 88 شکسته شد. ارسال جلالی از چپ به ضربه سر ژستد همراه شد، توپ او به حسین‌زاده رسید که ضربه قیچی برگردان این بازیکن به تیر دروازه خورد و مقابل رمضانی قرار گرفت و این بازیکن توانست با شلیکی محکم دروازه حریف را باز کند.

در ادامه استقلال باز هم فرصت رسیدن به گل را داشت که در نهایت آبی‌پوشان با همین یک گل به پیروزی رسیدند و مجددا اختلاف را با پرسپولیس به عدد 6 رساندند.
 
*ذوب آهن پرسپولیس را در اصفهان ناامید کرد

در دیگر دیدار حساس این هفته لیگ برتر، ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس عصر دوشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک - یک دو تیم خاتمه یافت.

با این نتیجه شاگردان گل‌محمدی 54 امتیازی شدند و امیدشان به قهرمانی در لیگ تقریبا رنگ باخت.

تساوی پرسپولیس در برابر ذوب آهن در استادیوم فولاد شهر موجب شد آبی ها با پیروزی دیر هنگام در برابر شهر خودرو بار دیگر اختلاف با پرسپولیس را به 6 امتیاز برسانند. آنهم در فاصله 4 هفته مانده به پایان بازی ها. با این حال هنوز روی کاغذ هیچ چیز قطعی نشده است و این موجب می شود بازی ها در هفته های پایانی هم چنان جذاب ومهیج باشد.

پرسپولیس با توقف برابر ذوب آهن در اصفهان، در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل شرایط دستیابی به‌عنوان قهرمانی و رقابت با استقلال را دورتر از خود می‌بیند.

آنها که بعد از برد ارزشمند برابر پیکان و توقف استقلال مقابل سپاهان و کاهش اختلاف با صدر به 4 امتیاز، با امیدواری بیشتری کار را دنبال می‌کردند، در همان دقایق ابتدایی مقابل ذوب آهن با گلی که باقرپسند به ثمر رساند، شوکه و غافلگیر شدند و در ادامه نیز تنها موفق به جبران همان گل شدند و به یک امتیاز بسنده کردند.

نمایش خوب ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار در برابر پرسپولیس بر شایعات خط مجازی خط بطلان کشید و نشان داد مهدی تارتار اعتبار خودش را بیش از پرسپولیس دوست دارد چون سال ها برای آن زحمت کشیده است. پر واضح بود این شایعات و اتهامات درباره مجتبی حسینی هم بی اساس بود.

دیدار ذوب آهن و پرسپولیس در حالی با تساوی خاتمه یافت که پس از سوت پایان بازی یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی اعتراض شدیدی به قضاوت پیام حیدری در این بازی داشتند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما