plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۲۰۸۲۱
در پی افزایش سرسام آور موارد کووید-19 در میان کودکان فرانسه

تدارک اعتصاب تاریخی در اعتراض به دستورالعمل های کرونایی بازگشایی مدارس در فرانسه

دستورالعمل های جدید هم خشم معلمان را آرام نکرد
با افزایش سرسام آور موارد کووید-19 در میان کودکان در فرانسه، نخست وزیر میهمان گفتگوی ویژه تلویزیونی بود تا بار دیگر در مورد پروتکل های جدید کرونایی ویژه بازگشایی مدارس توضیح دهد. معلمان در سراسر فرانسه که پیشتر از واکنش و عملکرد دولت نسبت به همه گیری عصبانی بودند، یک اعتصاب گسترده را برای پنجشنبه برنامه ریزی کرده اند. ابلاغ دستورالعمل های جدید - سومین مجموعه - از زمانی که کودکان در سوم ژانویه پس از تعطیلات به مدرسه بازگشتند - و توضیح تازه نخست وزیر هم نتوانست معلمان را قانع کند و مانع این اعتصاب شود.
تدارک اعتصاب تاریخی در اعتراض به دستورالعمل های کرونایی بازگشایی مدارس در فرانسه
به گزارش ایصال نیوز، در سراسر فرانسه، مجموعاً در تمام سنین، به طور میانگین روزانه بیش از 280 هزار مورد تایید شده کووید-19 به ثبت می رسد، این درحالی ست که تنها در هفته گذشته تست کرونا بیش از 2.5 درصد از جمعیت این کشور مثبت شده است.

در مدارس، تعداد موارد ابتلا به عفونت اغلب بیشتر است. در منطقه بزرگ پاریس، جایی که اُمیکرون اولین و سریع‌ترین حمله را به نمایش گذاشت، هفته گذشته تست حدود 5 درصد از کودکان دبستانی و راهنمایی مثبت شد. در بین سنین 15 تا 17 سال نیز این رقم بیش از 6 درصد بود. در همین حال، میلیون‌ها دانش‌آموز دبستانی واکسینه نشده باقی مانده اند، در حالی که کمپین واکسیناسیون برای کودکان 5 تا 11 ساله بسیار کند پیش می رود.

پرسنل مراقبت های بهداشتی و آموزشی برای محافظت بهتر در برابر کووید-19 در مدارس بسیج شده اند و خواستار استفاده دانش آموزان از ماسک های با کیفیت و تجهیز مدارس به نمایشگرهای نشان دهنده میزان دی اکسید کربن و دستگاه های تهویه مرتبط هستند تا به تهویه در برابر ویروس عمدتاً معلق در هوا کمک کند. آنها همچنین درخواست کرده اند که کشور به پروتکل های سخت گیرانه اجرا شده در پاییز برگردد که باعث تعطیلی کلاس های درس شد. اکنون مطالبات آنها بیشتر بر سر زبان ها افتاده است.

به رغم اینکه موارد در ماه دسامبر به سرعت در حال افزایش بودند و نشانه هایی از موج جدید به چشم میخورد، دولت فرانسه با کاهش دوباره میزان پروتکل ها در مدارس، کارشناسان را سردرگم و آشفته کرد.

اتحادیه‌های رادیکال و میانه‌رو، نماینده طیف گسترده‌ای از کارکنان مدرسه، از جمله معلمان، دستیاران، مدیران مدارس و بازرسان مدرسه در مدارس ابتدایی و متوسطه، در بخش های دولتی و خصوصی، آماده اعتصاب سراسری در روز پنج شنبه هستند. 

یکی از انجمن های بزرگ والدین، حتی از والدین خواست تا فرزندان خود را در روز اعتصاب سراسری به مدرسه نبرند.

اتحادیه پیشرو کارکنان مدارس ابتدایی، پیش‌بینی کرده است که 75 درصد معلمان مدارس ابتدایی روز پنجشنبه به اعتصاب می پیوندند و بیش از نیمی از مدارس فرانسه به طور کامل تعطیل خواهند شد.

طی سالیان متمادی گذشته، تجمعی از اتحادیه‌ها با این تراکم و اتحاد، در سطوح ابتدایی و متوسطه، رخ نداده است و این یک اعتصاب استثنایی و تاریخی است. 

نخست وزیر ژان کاستکس میهمان گفتگوی ویژه تلویزیونی بود تا بار دیگر در مورد پروتکل های جدید کرونایی ویژه بازگشایی مدارس توضیح دهد.

معلمان در سراسر فرانسه که پیشتر از واکنش و عملکرد دولت نسبت به همه گیری عصبانی بودند، ابلاغ دستورالعمل های جدید - سومین مجموعه - از زمانی که کودکان در سوم ژانویه پس از تعطیلات به مدرسه بازگشتند - را درست نمی دانند و توضیح تازه نخست وزیر هم نتوانست معلمان را قانع کند و مانع از این اعتصاب شود.

انتهای پیام/*
۱
مترجم : مصطفی امینی
مرجع : فرانس 24
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما