plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۰۷۸۱
به همت جراحان مرکز پزشکی مریلند

نخستین پیوند قلب خوک به انسان انجام شد

ویرایش ژن های خوک برای ارائه اندام به انسان
جراحان برای اولین بار در جهان قلب یک خوک را به بدن یک مرد ۵۷ ساله با موفقیت پیوند زدند.
نخستین پیوند قلب خوک به انسان انجام شد
به گزارش ایصال نیوز از یونایتدپرس، دانشگاه مریلند در بیانیه ای اعلاک کرد: «دیوید بنت»، ۵۷ ساله، سه روز پس از اولین جراحی در نوع خود از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار است و برای تعیین اینکه آیا پیوند انجام شده در دانشگاه مریلند مزایای نجات بخشی دارد یا خیر، تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

دکتر «بارتلی گریفیث» از جراحان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند که این عمل جراحی را انجام داده است، گفت: این یک جراحی یک پیشرفت بود و ما را یک قدم به حل بحران کمبود عضو نزدیک‌تر می‌کند. قلب اهدایی کافی برای پاسخگویی به  فهرست  بلندبالای گیرندگان بالقوه وجود ندارد.

US surgeons make history with pig heart transplant into man

وی افزود:‌ با احتیاط پیش می رویم، اما همچنین خوشبین هستیم که این عمل جراحی که اولین پیوند قلب خوک به انسان در جهان است، گزینه مهم و جدیدی را برای بیماران در آینده فراهم کند.

در این عمل جراحی که ۹ ساعت طول کشید، پزشکان قلب این بیمار را با قلب یک خوک یک ساله ۲۴۰ پوندی (حدود ۱۰۸ کیلوگرم) جایگزین کردند. ژن های این خوک به طور خاص برای ارائه اندام به انسان ویرایش شده بود.

این خوک دارای ۱۰ تغییر ژنتیکی بود که شامل غیرفعال کردن یا از بین بردن چهار ژن می‌شود، از جمله یکی که مولکولی را رمزگذاری می‌کند که باعث واکنش تهاجمی در انسان می‌شود و یک ژن رشد برای جلوگیری از ادامه رشد قلب خوک پس از پیوند.

علاوه بر این، ۶ ژن انسانی در ژنوم خوک‌های اهداکننده قرار داده شد تا اندام‌های خوک برای سیستم ایمنی انسان قابل تحمل‌تر شوند. این پیوند، اولین پیوندی است که نشان می دهد قلب یک حیوان اصلاح شده ژنتیکی می تواند مانند قلب انسان عمل کند؛ بدون اینکه بلافاصله توسط بدن انسان رد شود.

Maryland surgeons successfully transplant pig heart into human patient

گریفیث به نیویورک تایمز گفت: این قلب نبض ایجاد می کند، فشار ایجاد می کند و قلب این مرد شده است. این قلب اکنون خوب کار می کند و طبیعی به نظر می رسد. اما هیجان زده هستیم و نمی دانیم فردا چه چیزی پیش می آید. این کار هرگز قبلاً انجام نشده بود.

وی افزود: هنوز برای پی بردن به اینکه آیا این عمل جراحی موثر خواهد بود یا خیر زود است، اما این جراحی نقطه عطف بسیار مهمی در پیوند اعضای بدن حیوانات به انسان محسوب می‌شود، زیرا از چند دهه به این سو تلاش در این راستا جریان داشت.

بیمار، برای پیوند عضو از انسان واجد شرایط تشخیص داده نشده بود. این تصمیم اغلب در شرایطی گرفته می‌شود که فرد دریافت‌کننده عضو از نظر سلامتی در وضعیت بسیار بدی قرار داشته باشد.

بنت که ساکن ایالت مریلند آمریکا است، یک روز قبل از عمل جراحی گفته بود که تنها گزینه‌های پیش روی او مرگ یا این عمل پیوند بود. او گفت:‌ می‌خواهم زندگی کنم. می‌دانم که این کار مانند تیری در تاریکی است، اما آخرین گزینه‌ای است که دارم.

Maryland doctors transplant pig's heart into human patient in medical first  | Maryland | The Guardian

اداره غذا و داروی آمریکا مجوز فوری انجام این جراحی را در شب سال نو میلادی به عنوان آخرین تلاش برای نجات بیماری که برای پیوند معمولی نامناسب بود، صادر کرد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : جمهوری اسلامی-یونایتدپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما