plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
کد مطلب : ۲۰۶۸۶
در نشست خبری تشریح برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت احمد کاظمی

سردار رشیدزاده: شهید کاظمی فرمانده نخبه و شجاع و پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) بود

رونمایی از چهار کتاب با موضوع شهید احمد کاظمی
فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف در نشست تشریح برنامه های بزرگداشت شانزدهمین سالگرد شهادت سرلشکر احمد کاظمی، از شهید احمد کاظمی بعنوان سردار مخلص، فداکار و دارای مدیریت بالا و اراده استوار یاد کرد و تصریح کرد: شهید کاظمی فرمانده نخبه و شجاع و پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) بود و چه در دفاع مقدس و چه در کمک رسانی در حوادث مهم، همه وجودش برای امنیت و آرامش مردم بود.
سردار رشیدزاده: شهید کاظمی فرمانده نخبه و شجاع و پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) بود
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، سردار پاسدار رشیدزاده در آستانه شانزدهمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید احمد کاظمی در نشست خبری که روز چهارشنبه ۱۵دیماه در نجف آباد و در محل دفتر فرماندهی لشکر زرهی ۸ نجف اشرف برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی افزود: تجلیل از فرماندهان شهید همچون سردار دلها شهید قاسم سلیمانی و شهید احمد کاظمی یک وظیفه همگانی است تا جامعه با الگوبرداری از شهیدان وارسته و مخلص، به بالندگی و پویایی برسد.

رشیدزاده از سردار شهید احمد کاظمی بعنوان سردار مخلص، فداکار و دارای مدیریت بالا و اراده استوار یاد کرد و تصریح کرد: شهید کاظمی فرمانده نخبه و شجاع و پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) بود و چه در دفاع مقدس و چه در کمک رسانی در حوادث مهم، همه وجودش برای امنیت و آرامش مردم بود.

سردار رشید زاده با اشاره به ۱۹ دیماه و گرامیداشت شانزدهمین سالگرد شهادت سرلشکر احمد کاظمی و همرزمان شهیدش در سانحه سقوط هواپیمای فالکن و شهدای عرفه گفت: مراسم بزرگداشت و تجلیل از رشادت های شهید احمد کاظمی صبح روز شنبه 18 دیماه در مسجد جامع نجف آباد برگزار خواهد شد.

فرمانده لشکر زرهی عملیاتی ۸ نجف اشرف در ادامه افزود: با توجه به تقارن این ایام با ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسم یزرگداشت شهدای عرفه و شهید احمد کاظمی و دیگر فرماندهان همرزم شهیدش جمعه شب در حسینیه حضرت زهرای نجف آباد نیز برگزار خواهد شد.

* رونمایی از چهار کتاب با موضوع شهید احمد کاظمی و لشکر زرهی نجف اشرف

سردار رشیدزاده با اشاره به نقش محوری لشکر ۸ نجف اشرف و فرماندهی شهید احمد کاظمی در فتح خرمشهر به انتشار کتب ارزشمند و پرمحتوا و تدوین مستند عملیات خیبر، از رونمایی چهار کتاب جدید در این زمینه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید احمد کاظمی خبر داد.

کتاب ورود به دروازه شرق بصره درباره عملیات رمضان و فداکاری های شهید کاظمی و لشکر نجف اشرف. کتاب فتح ارتفاعات حمرین در باره عملیات محرم، کتاب کارنامه عملیاتی لشکر ۸ نجف اشرف و فرماندهی شهید احمد کاظمی و کتاب عملیات خیبر کتاب هایی است که رونمایی خواهد شد.

سردار رشیدزاده با اشاره به متن دست نوشته سپهبد شهید قاسم سلیمانی درباره همرزم شهیدش احمد کاظمی و توصیفات والا و ارزشمندی که شهید سلیمانی در وصف یار دیرینه اش نگاشته است،گفت: سردار دلها قاسم سلیمانی، شهید احمد کاظمی را فاتح خرمشهر و فرمانده لشکری دانسته که همه بن بست ها را می شکست  و نوشته احمد ما و شما، احمدِ همه ایران، اسلام و تشیع بود.

فرمانده لشکر۸ نجف اشرف با اشاره به فعالیت های فرهنگی و عمرانی این لشکر در مناطق محروم و روستایی از تیران و کرون و چادگان تا مناطق مرزی سیستان و بلوچستان برای محرومیت زدایی و نیز مشارکت در شش مرحله کمک مومنانه، از انجام مرحله هفتم کمک مومنانه به محرومان در سالگرد شهادت سردار شهید احمد کاظمی خبر داد.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح و فرماندهان با تامین امنیت بیشتر و آرامش، زمینه خدمت بیشتر مسئولین به ویژه دولت سیزدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم را فراهم می کنند و امید است با همت بیشتر مسئولان، مشکلات اقتصادی مردم سریعتر حل شود. 

سردار رشیدزاده در ادامه این نشست خبری با اشاره به خدمت ماندگار شهید احمد کاظمی در تاسیس و راه اندازی درمانگاه نبی اکرم در نجف آباد و خدمات ارزشمند آن به مردم این دیار در سالهای اخیر، گفت: بخش کلینیک جراحی و دی کلینیک پیشرفته نیز در راستای خدمت رسانی به مردم، بزودی به یاد شهید احمد کاظمی راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت لشکر ۸ نجف اشرف در برگزاری رزمایش های متعدد گفت: برگزاری رزمایش های عملیاتی نظامی و موشکی در راستای بازدارندگی هوشمندانه است و دشمنان نیز به قدرت بازدارندگی، آمادگی و هوشیاری مقتدرانه ایران اعتراف می کنند. 

رشیدزاده با اشاره به رجزخوانی های توخالی مقامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و تصریح کرد: ما با قدرت و آمادگی کامل، هرگونه حماقت احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران را قاطعانه پاسخ خواهیم داد.

گفتنی است؛ سرلشکر شهید سردار حاج احمد کاظمی‌ فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده اسبق لشکر نجف، در ۱۹ دی ماه ۱۳۸۴ مقارن با روز عرفه به همراه با ۱۲ نفر از همرزمانش در سانحه سقوط پرواز جت فالکن تهران به مقصد ارومیه آسمانی شد و به دوستان شهیدش پیوست.

پیکر شهید کاظمی‌ همراه با سردار شهید غلامرضا یزدانی و سردار شهید نبی‌الله شاهمرادی در قطعه شهدای عملیات کربلای 5 در گلستان شهدای اصفهان و در جوار سردار شهید حاج حسین خرازی به یادها سپرده شد.

لشکر ۸ نجف اشرف در سال اول دفاع مقدس با همت و درایت شهید احمد کاظمی به عنوان تیپ ۸ نجف اشرف تشکیل شد و در سالهای بعد به لشکر ارتقاء یافت.

شمار شهدای لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس ۸هزار و هفتصد نفر اعلام شده که دو هزار و پانصد نفرازاین شهدا متعلق به شهرستان نجف آباد ، دو هزار وسیصد نفر متعلق به خمینی شهر و حدود دو هزار نفر از شهرستان فلاورجان وبقیه از شهرستانها و استان های دیگر بودند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما