plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۰۱۳۸

بررسی متون پیشنهادی ایران در روز چهارم مذاکرات وین

در چهارمین روز مذاکرات وین، رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای هیأت‌های مذاکره‌کننده در وین در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافت و متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی متون پیشنهادی ایران در روز چهارم مذاکرات وین
به گزارش ایصال نیوز، دیروز (پنجشنبه) در دو نوبت صبح و عصر دیدارهایی میان علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی و رؤسای سه هیأت اروپایی انجام گرفت.

همچنین کارگروه‌های رفع تحریم و موضوعات هسته‌ای نیز عصر پنجشنبه با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و ۱+۴ تشکیل جلسه دادند.

در این جلسات در خصوص متون و پیشنهادات مطرح‌شده از جانب ایران گفت‌وگو انجام گرفت. علاوه بر این، دیدار دوجانبه‌ای نیز میان علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر پنجشنبه برگزار شد.

در این دیدار، رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان ضمن تأکید بر ادامه همکاری فنی جمهوری اسلامی ایران با آژانس، ایفای نقش مثبت و سازنده این نهاد را خواستار شد.

باقری پس از این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوهای مثمر ثمری با هدف تداوم همکاری‌های فنی میان ایران و آژانس داشتم.

وی افزود: تاکید کردم که ایران مصمم است که به مشارکت فعالانه و مثبت در گفت‌وگوها در وین ادامه دهد و آژانس می‌تواند نقش فنی مثبتی ایفا کند.

پس از تحویل دو متن پیشنهادی ایران به گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا، شنیده‌ها از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه (۱۲ آذر) حکایت دارد.

گزارش‌ها حاکیست که این نشست به درخواست طرف اروپایی برای بازگشت به پایتخت‌ها و بررسی متن پیشنهادی ایران مطرح شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما