plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۲۰۱۲۳

با ادامه سقوط ارزش لیره، أردوغان وزیر دارایی ترکیه را قربانی کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه استعفای لطفی علوان وزیر دارایی این کشور را پذیرفت و نورالدین نباتی را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.
با ادامه سقوط ارزش لیره، أردوغان وزیر دارایی ترکیه را قربانی کرد
به گزارش ایصال نیوز، رسانه های ترکیه عصر دیروز چهارشنبه از قبول استعفای وزیر دارایی ترکیه توسط رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

لطفی علوان از حدود یک سال پیش یعنی نوامبر ۲۰۲۰ به جای داماد اردوغان، وزیر دارایی ترکیه شده بود.

برکناری الوان در شرایطی صورت می‌گیرد که ارزش پول ملی ترکیه به پایین ترین سطح در تاریخ رسیده و از ابتدای سال جاری میلادی، لیره حدود ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی دیروزش در پارلمان این کشور بار دیگر بر حمایت از کاهش نرخ بهره تاکید کرد و گفت: مردم ترکیه باید منطقی رفتار کنند و از وحشت و هراس پس از سقوط لیر به رکودی بی‌سابقه خودداری کنند.

رجب طیب اردوغان در برابر قانون گذاران حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان این کشور گفت که هیچ‌گاه از نرخ بالای بهره حمایت نخواهد کرد و نگرانی‌های عمومی در مورد بی‌ثباتی در نرخ ارز را می‌فهمد. بی‌ثباتی نرخ ارز موقتی است و نتیجه سیاست‌های جدید اقتصادی دولت نیست.

گفتنی است؛ در شرایطی که سقوط ارزش لیر و گرانی در ترکیه باعث برپایی تظاهرات شده است و رهبران احزاب اپوزیسیون به ‌شدت عملکرد حزب حاکم عدالت و توسعه و رئیس‌ جمهور این کشور را آماج انتقادات خود قرار داده‌اند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی ترک می‌گویند پایین آوردن نرخ بهره یک اشتباه بسیار سنگین است که می‌تواند اقتصاد این کشور را درگیر یک بحران بزرگ کند. 

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما