plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۱۹۹۷۹

دشمنی استرالیا با حزب‌الله لبنان

دولت استرالیا در نتیجه فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های اصطلاحا «تروریستی» قرار داد.
دشمنی استرالیا با حزب‌الله لبنان
به گزارش ایصال نیوز، دولت استرالیا پس از فشارهای رژیم صهیونیستی گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت «اسکات موریسون» بامداد چهارشنبه (۲۴ نوامبر/ ۴ آذر) اعلام کرد تمامیت گروه حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.

«کارن اندروز»، وزیر کشور استرالیا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه با بیان اینکه حزب‌الله از «جهاد اسلامی فلسطین» و «گردان‌های عزالدین قسام» حمایت می‌کند حزب‌الله را به آنچه «تهدید به حملات تروریستی» خوانده شده متهم کرده است.

اقدام دولت موریسون در پی لابی‌گری‌های سازمان‌های صهیونیستی و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

یک سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در استرالیا بلافاصله از تصمیم کانبرا استقبال کرد و گفت: «هیچ فرقی بین شاخه‌های نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و گفتن این مسئله برای مبارزه با تروریسم لازم است.»

آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش تلاش‌هایی را برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان آغاز کرده‌اند.

در همین راستا، واشنگتن کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است.

اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما