plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۹۹۷۸
هشدار سازمان جهانی بهداشت:

ممکن است ۷۰۰ هزار نفر دیگر در اروپا بر اثر کرونا کشته شوند

اروپا با زمستانی چالش‌برانگیز روبرو است
دفتر منطقه‌ اروپای سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که پیش‌بینی‌های این نهاد بین‌المللی حکایت از آن دارد که با روند رو به رشد شمار مبتلایان به کرونا در اروپا، این منطقه تا بهار سال آینده با جانباختن ۷۰۰ هزار نفر دیگر به علت ابتلا به این بیماری مواجه خواهد شد.
ممکن است ۷۰۰ هزار نفر دیگر در اروپا بر اثر کرونا کشته شوند
در صورت تحقق پیش‌بینی دفتر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت شمار جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در اروپا تا بهار سال آینده از مرز ۲ میلیون نفر خواهد گذشت.

از همین رو دفتر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت از شهروندان اروپایی خواست برای کاهش شمار مبتلایان واکسینه شوند و مقررات بهداشتی را رعایت کنند. این نهاد همچنین بر رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تأکید کرد.

هانس کلوگ، مدیر دفتر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت که موضوع همه‌گیری کرونا در سراسر اروپا و آسیای مرکزی «بسیار جدی» است.

او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «اروپا با زمستانی چالش‌برانگیز روبرو است اما نباید ناامید بود» زیرا «دولت‌ها، مسئولان بهداشت و شهروندان می‌توانند اقدام‌ها قاطعی برای مهار بیماری کرونا انجام دهند.»

دفتر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت که حوزه فعالیتش تا آسیای مرکزی امتداد دارد، در گزارش خود اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در هفته گذشته در این منطقه به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در روز افزایش یافته که دو برابر میزان ثبت شده در پایان ماه سپتامبر است.

در حال حاضر شمار جانباختان بر اثر ابتلا به کرونا در منطقه اروپا به ۱.۵ میلیون نفر رسیده است.

دفتر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در ادامه از «سویه دلتای ویروس کرونا که سریع منتقل می‌شود»، «کاهش اقدامات محدودکننده» و «واکسینه نشدن بخش بزرگی از جمعیت اروپا» به عنوان ۳ عامل افزایش مرگ و میرها بر اثر ابتلا به کرونا نام برده است.

در بیانیه دفتر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت آمده است: «ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فشار زیاد یا فوق‌العاده روی تخت‌های بیمارستانی در ۲۵ کشور منطقه اروپا، و استرس شدید یا فوق‌العاده در بخش مراقبت‌های ویژه در ۴۹ کشور از ۵۳ کشور در این منطقه از هم‌اکنون تا اول مارس ۲۰۲۲ وجود داشته باشد.»

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما