plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۹۹۷۵
در یادداشتی در حساب اینستاگرامی خود

قالیباف: مردم تکیه‌گاه کشورند، ما آن ها را با دسته بندی ها جدا کردیم

امیدوارم بتوانیم کاری شایستۀ ملت ایران به انجام رسانیم
رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: مردم تکیه‌گاه کشورند، درحالی‌که ما آن‌ها را با دسته‌بندی‌های مختلف جدا کرده‌ایم. باید بدانیم رویکرد فرهنگی به حل مسائل ارتباطی با این گروه‌بندی‌ها ندارد. اگر عدل و عقل در متن انقلابیگری نباشد، اگر انسان‌ها حرمت نداشته باشند، اگر ما به‌عنوان مدیری سیاسی حرف‌های سیاسی و باورهای مختلف مردم را نپذیریم، در موضوعات ملی به‌سمت بی‌هویتی می‌رود و فرهنگ برای جامعه بی‌ارزش می‌شود.
قالیباف: مردم تکیه‌گاه کشورند، ما آن ها را با دسته بندی ها جدا کردیم
به گزارش ایصال نیوز، محمدباقر قالیباف در این یادداشت به نشست دوشنبه شب خود با نویسندگان اشاره کرد و نوشت: شب گذشته (دوشنبه) افتخار داشتم تا میزبان جمع صمیمی و باصفای نویسندگان و شعرای خوش‌ذوق و توانمند کشورمان باشم و از مطالبی که این عزیزان بیان کردند به‌خصوص در حوزۀ مسائل ادبیات، کتاب و نشر استفاده کنم.

وی افزود: دقیق‌ترین شناخت‌ها نسبت به مسائل فرهنگی همواره متعلق به کسانی است که خود با بهره‌گیری از ذوق و استعداد خویش، به‌طور مستقیم در خلق آثار ادبی و فرهنگی نقش داشته‌اند و فضای فرهنگی را نه به‌عنوان مدیران فرهنگی که به عنوان آفرینشگران هنری، تجربه و خلق کرده‌اند.

او ادامه داد: ارتباط قلبی مردم با هنرمندان و آثار آن‌ها و همچنین حساسیت بسیار زیاد طبع خلاق هنری نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی، بخشی از دلایلی است که باعث می‌شود هر سیاست‌گذاری در مجموعۀ حکمرانی کشور به ارتباط مستمر و دائمی با اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند باشد تا خود را از دام تحلیل‌های کلیشه‌ای و بولتنی در خصوص مسائل فرهنگی جدا کند.

وی تصریح کرد: مردم تکیه‌گاه کشورند، درحالی‌که ما آن‌ها را با دسته‌بندی‌های مختلف جدا کرده‌ایم. باید بدانیم رویکرد فرهنگی به حل مسائل ارتباطی با این گروه‌بندی‌ها ندارد. اگر عدل و عقل در متن انقلابیگری نباشد، اگر انسان‌ها حرمت نداشته باشند، اگر ما به‌عنوان مدیری سیاسی حرف‌های سیاسی و باورهای مختلف مردم را نپذیریم، در موضوعات ملی به‌سمت بی‌هویتی می‌رود و فرهنگ برای جامعه بی‌ارزش می‌شود.

قالیباف ادامه داد" نکاتی که نویسندگان و شعرای محترم حاضر در جلسه بیان کردند حقیقتاً برای من حاوی مطالب بسیار ارزشمند بود که ضروری است در عرصۀ قانون‌گذاری به آن‌ها توجه کنیم. باید سازوکار مشخص مشارکت اصحاب فرهنگ در فرایند سیاست‌گذاری فرهنگی مشخص شود. بنده خود را نمایندۀ این عزیزان در مجلس شورای اسلامی می‌دانم تا با همکاری تمام نمایندگان محترم و کمیسیون‌های مربوطه، مسائل موجود در حوزۀ فرهنگ و ادبیات را پیگیری کنیم؛ ان‌شاء‌الله با مشارکت فعالانۀ اصحاب هنر عقلانیت، واقع‌بینی، عدالت‌خواهی و مردم‌گرایی توامان در این عرصه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم ما نیز بتوانیم در عرصۀ اقتصاد و فرهنگ کاری شایستۀ ملت ایران به انجام رسانیم و از ظرفیت‌های قانون‌گذاری و نظارت در مجلس بهترین استفاده را ببریم، وگرنه به قول آقای ناصر فیض:
در «مجلس» اگر جای خودت را نشناسی
تنها هنرت وصل قعودی به قیام است.

قالیباف در پایان نوشت: چندین نفر از نویسندگان و شعرای ارجمند لطف کردند و آثار ارزشمند خود را به اینجانب هدیه دادند که در این جا از لطف و محبت تمامی آن‌ها تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما