plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۱۹۹۰۲

"مه دود" در اصفهان دید افقی را به کمتر از هزار متر کاهش داد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به پدیده "مه دود" در برخی مناطق این استان گفت: این پدیده دید افقی را در برخی نقاط مرکزی استان به کمتر از هزار متر کاهش داده است.
"مه دود" در اصفهان دید افقی را به کمتر از هزار متر کاهش داد
اصطلاح " مه‌دود " بیشتر برای غباری به کار می‌رود که نتیجه واکنش نور خورشید با اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار است که از سوزاندن سوخت‌های فسیلی در ماشین‌ها، نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها حاصل می‌آید.

محمدرضا رفیعی روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: صبح امروز هم به دلیل پدیده مه دود، کاهش دید در مناطق مرکزی استان گزارش شد، این پدیده برای امروز تا اواسط وقت فردا (یکشنبه) ادامه دارد و بر شرایط جوی استان حاکم است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: به دلیل پایداری جوی و برودت دما شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان مهیاست.

وی بابیان اینکه دما هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، اضافه کرد: آسمان صاف تا قسمتی ابری را برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و فعالیت سامانه ناپایدار در ساعات بعدازظهر به‌تدریج با افزایش ابر در مناطق غربی استان شروع می‌شود و اواخر وقت بارش پراکنده را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.

رفیعی بیان کرد: این سامانه برای ۲ روز آینده (یکشنبه و دوشنبه) تمام مناطق استان را در برمی‌گیرد و بارش پراکنده برف و باران را برای دیگر مناطق استان به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم یک درجه سانتی‌گراد رسید که نسبت به‌روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است. کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: بیشینه دما در کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته در گرم‌ترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در سردترین ساعت صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اظهار داشت: در این مدت، چوپانان با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با منفی ۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان گزارش شدند.

وی ادامه داد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات ۲۴ ساعت آینده به ۱۴ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رفیعی گفت: چوپانان با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و فرودگاه شهید بهشتی با دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما