plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۱۹۸۹۳

مطالبه کشاورزان: زاینده رود را زنده کنید

مردم و کشاورزان اصفهان در تجمع روز جمعه خواستار حل مشکل آب و برنامه ریزی برای احیای زاینده رود شدند. محمد مخبر به وزارتخانه‌های ذیربط ماموریت داد در اسرع وقت نسبت به حل مشکل حوزه آبریز زاینده رود اقدام کنند.
مطالبه کشاورزان: زاینده رود را زنده کنید
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ دیروز جمعه مردم اصفهان در کنار کشاورزان غرب و شرق این استان خواسته‌ای واحد داشتند؛ جاری شدن دائمی آب زاینده رود که سالهاست به دلیل اجرا نشدن مصوبات شورای عالی آب به تعویق افتاده است.

معیشت بیش از ۳۰۰ هزار کشاورز شرق استان به جاری شدن بزرگترین فلات مرکزی ایران گره خورده است، همچنین چالش‌های محیط زیستی، فرونشست زمین، آلودگی هوا و خشکی تالاب بین المللی گاوخونی در پی خشک شدن رودخانه‌ای است که حیات استان اصفهان به آن وابسته است.

 مردم و کشاورزان اصفهان با تجمع در پل خواجو ، اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب را خواستار شدند.

بعد از حدود ۶ ساعت، گردهماییِ کشاورزان اصفهانی که از مسئولان درخواست داشتند برای جاری شدنِ دوباره زاینده رود چاره‌ای بیندیشند، با آرامش و همدلی به پایان رسید.

*گردهمایی دیروز اصفهان، الگوی منطقی مطالبه گری
باز سوی دیگر سرهنگ محمدرضا محمدی با صدور بیانیه‌ای خطاب به مردم اصفهان نوشت: اینجانب ضمن تبریک به مردمان شهر شهیدان، افتخار می‌کنم که پلیس این شهر و مردم آن به ویژه کشاورزان صبور و با شعور هستم.

رئیس پلیس راهور اصفهان در این بیانیه تاکید کرد: امروز (جمعه) در این گردهمایی فرهنگ اصیل و ناب مردم استان به نمایش گذاشته شد و نشان داد که عنوان پایتختی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برازنده این شهر است.

گفتنی است؛ در پی تجمع هزاران کشاورز اصفهانی و درخواست از مسئولان برای جاری شدن آب در زاینده رود، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به معاون اول خود دستور داد با کشاورزان گفتگو کند.

پس از دستور رئیس جمهور به معاون اول برای گفتگو با کشاورزان اصفهانی، محمد مخبر به وزارتخانه‌های ذیربط ماموریت داد در اسرع وقت نسبت به حل مشکل حوزه آبریز زاینده رود اقدام کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : صدا و سیمای اصفهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما