plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۹۸۱۷

اشغالگری جدید نیروهای انگلیسی در استان المهره یمن

منابع محلی در استان المهره یمن اعلام کردند نیروهای اشغالگر انگلیسی، امروز به صیادان در مناطق ساحلی "قشن" و "سیحوت" تعدی کرده و مانع از فعالیت آنها در مناطق صید ماهی شدند.
اشغالگری جدید نیروهای انگلیسی در استان المهره یمن
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه "26 سپتامبر"- وابسته به وزارت دفاع یمن- به نقل از "محمد الزبیری" وزیر شیلات اعلام کرد ناوهای جنگی مستقر در دریای عرب، صیادان را از این منطقه بیرون راندند و نگذاشتند آنها به ماهیگیری ادامه دهند.

الزبیری گفت: "نیروهای انگلیسی مواضع صیادان را در سواحل قشن و شیحوت در استان المهره اشغال و از آنها برای استقرار یگان‌ها و تجهیزات نظامی‌شان استفاده کرده‌اند."

به گفته این مقام یمنی، نظامیان انگلیسی با کمک شبه‌نظامیان تحت حمایت ائتلاف متجاوز در این استان اقدام به حفر خندق‌هایی اطراف آن مواضع کرده‌اند.
الزبیری در ادامه از ملت یمن خواست از اهالی المهره در مواجهه با متجاوزان و اشغالگران انگلیسی مستقر در نوار ساحلی حمایت کنند.

گفتنی است دو ماه قبل کارشناسان مسائل یمن ارزیابی کردند که ورود نیروهای بریتانیایی به ویژه به استان المهره که ارتش یمن و کمیته های مردمی در آن جا حضور ندارند، در راستای مشروعیت بخشیدن به حضور ائتلاف عربستان دراین استان است که طولانی ترین نوار ساحلی در یمن را به طور 560 کیلومتر را دارد و مشرف بر بحر العرب است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما